Hallo

Ik heb een vraagje. Ik heb een webserver geinstalleerd en alles werkt. Ik kan nu website's gaan hosten. Alleen nu wil ik dat iemand kan zien hoeveel mb er nog is in zijn map. Weet iemand hoe je dat kan laten zien?? Groeten Thijs
Je bedoeld quotas? Mag ik dan vragen welk OS je draaid, en welk filesystem en welke opties je meegecompiled heb?
nou kijk ik heb gewoon XAMPP geinstalleerd weet niet of je dat bedoelt
Hij wil weten
-Welk besturingsysteem
-Bestandssysteem (e.g FAT32, NTSF, ...)
-Welke software (apach x, php x, mysql x, en welk serverpakket)
Windows XP pro;
uhmm geen idee;
Apache, Mysql, FileZillaFTP, php

sry ben niet egt een pro*-)
Een vraagje, als jij websites gaat hosten

1) Is uw upload hoog genoeg ?
2) Heb jij een vast IP adress ?

Voor lokaal te testen is dat handig maar om sites te hosten is dat nogal traag.

BTW somige providers blokkeren de standaardpoort voor websites. Dan kan jij ze alleen op localhost zien en de rest niet (dat kan wel eenvoudig omzeilt worden)
Ja dat is allemaal goed,
En ik heb een vast ip,

En ik heb de poorten open gezet die nodig zijn.
Wellicht kan iemand mij corrigeren, ik lig er al een tijdje uit:

Helaas hebben we het over windows, en niet over unix.

Quotas is iets uit windows 2000, werkt enkel onder een NTFS bestandsysteem.

Quotas gaat per gebruiker. Je kan gebruiker op schijf X zoveel mb geven. Niet per map.

Apache werkt op het systeem als 'één' gebruiker en niet meerdere gebruikers (onder linux bijv. als gebruiker www-data of nobody).

Met andere woorden, gaat niet lukken. Tenzij je een 2e linuxserver neerzet, en die via het netwerk gaat mouten. Dan kan je een quota aan een map hangen.

Er zijn oplossingen voor, zoals SpaceGuard SRM ofzo. Maar dat is dan niet zichtbaar.

Met een goed FTP server pakket kan je wel limieten op de gebruikers zetten, dan ben je er ook wel. Maar dat kan je waarschijnlijk niet met een php scriptje laten zien.
dus ut kan niet?
Woa, als je dus een fatsoenlijk ftp progje heb wel... Maar dat is op een ander niveau.
ik heb filezillaFTP is dat goed of niet?

zo niet heb je dan een ander programma voor me??

Reageren