Ik wil graag kollomnamen ophalen uit een database en dat in een een optionbox plaatsen.
Ik heb al gevonden dat het met mysql_field_name kan maar het lukt me alleen het uit te echo'en maar niet in een optionbox te plaatsen. Kheb een NAW tabel met 9 kollom.
je kan toch ook dit met gewoon mysql doen.
<?PHP
$res = mysql_query("SHOW COLLUMS FROM table FROM db");
?>
Ik weet niet of ik het goed doe zo, maar het werkt niet bij mij:
<?
// er wordt WEL verbinding gemaakt ;)
$res = mysql_query("SHOW COLLUMS FROM ".$tb_name." FROM ".$db_name);
while($result = mysql_fetch_array($res)){
echo $result[1]."<br>";
}
<?php
include ("verbinden.php");
# haal de eigenschappen en het aantal velden op
$fields = mysql_list_fields ($db_name, $tb_name);
$columns = mysql_num_fields ($fields);
$sql="SHOW COLUMS FROM ".$tb_name." FROM ".$db_name;
echo $sql."<br>";
$res = mysql_query($sql);
while($result = mysql_fetch_array($res)){
echo $result[1]."<br>";
}
?>
Wat is hier fout aan? hij geeft nos steeds:
mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in E:\website\kaarten\database.php on line 19
(script van Jan werkte wel, staat er boven.)
Haha, dommmm van me... :S Wel weten hoe je het zou moeten schrijven en het toch niet goed doen :S..
Werkt inderdaad ook goed.. maar wel iets dat jammer is is dat je dan bijv varchar(150) krijgt, voor het CMS wil ik dan bijvoorbeeld een
<input name=$fieldname[] type=$fieldtype[] maxlength=$fieldlen[]>
Bij de naam en de lengte zou dat wel kunnen, maar bij het type moet je vertaalslag maken van 'varchar' naar 'text', of bv van 'mediumtext' naar 'textarea'.
De HTML van formulierelement verschilt ook per element dus dat is nog een secuur werkje.
Dat weet ik Jan, ben er al mee bezig.. Meeste van de formelementen hebben wel een standaardindeling, eigenlijk is textarea de "boosdoener".
Ik heb nu al ff wat gemaakt waarbij die OF een textarea maakt wanneer nodig, de rest van de formelementen moet ik nog gaan regelen :) Alleen werk je voor de content van een pagina over het algemeen wel met text, int, date of varchar. Dus radiobuttons weergeven is (eerst) nog helemaal niet nodig.
<?php
include ("verbinden.php");
// haal de eigenschappen en het aantal velden op
$fields = mysql_list_fields ($db_name, $tb_name);
$columns = mysql_num_fields ($fields);