Ik zou graag jullie mening willen weten over
www.ejoty.nl

De site is niet volledig af mar hier staat de bedoeling
http://www.ejoty.nl/index.php?dir=us

Ik wil de eerste opmerking voor zijn:
De site is wat blauw
Hoi Jan Willem,

die lay-out komt me bekend voor. Heb je die al eens eerder op dit forum laten zien?
Jan Koehoorn schreef op 15.12.2005 21:00
Hoi Jan Willem,

die lay-out komt me bekend voor. Heb je die al eens eerder op dit forum laten zien?

Dat klopt u heeft mij toen geholpen met een paar witte balken (nog bedankt)

oh ik weet niet of ik deze link mag plaatsen: link

maar zouden jullie meschien willen stemmen wat je van mijn site vind
Nou, ik vind het er eigenlijk helemaal niet slecht uit zien. Op mijn scherm is die rode kleur van de submenutitels een beetje moeilijk te lezen tegen de blauwe achtergrond.

Wat ik zelf altijd belangrijk vind, is dat ik meteen weet waar een site over gaat. Als ik op de homepage binnenkom, wil ik binnen tien seconden weten hoe dat zit. Ik zie een filmstrip links bovenin en een lijstje met nieuwtjes. In het menu zie ik ook wat teksten die met films te maken hebben.

Je zou dit kunnen verduidelijken door een <h1> kop op de homepage te zetten met daarin een zo kort mogelijke omschrijving. Kan één woord zijn, maar dat valt onmiddellijk op.
Het is jammer dat in IE de achtergrond van de bovenkant niet herhaald wordt tot helemaal aan de rechterzijde (dat blauwe vlak waar de filmstrip op staat).

In FireFox doet hij dat wel goed.

En wat Jan zegt, het is niet direct duidelijk waar je site over gaat. Dat zou je moeten verbeteren.

En...hij is wat...uhm...blauw? :P Nee hoor, dat blauw vind ik eigenlijk best meevallen.
@kasper
Ik moet deze fout er nog uithalen zal ik morgen effe doen.
En nee het is niet direct duidelijk waar site over gaat, maar het is de uiteindelijke bedoeling dat er een apart domein komt voor de films.
strak, netjes, duidelijk maar "te" simpel

linksboven zie j een dia frames van een film, de hoekjes lopen vierkant af in ie, ff kan ik nu niet testen

dat zou je moeten corrigeren
die gifjes, leiden te veel af 1 is genoeg! :)
dus links onder kan je laten staan

leuk standaard bijna niet aangepaste forum :), probeer zelf een layout te maken, in photoshop natuurlijk. of download een front op www.phpbb.com :) heb je dat al gedaan ?, verweider de default font en zet je gedownloade als default

verder ik zie dat er aleen maar tabellen zijn gebruikt (td)(th) dat moet je veranderen naar div
divs renderen (genereren) veel sneller

ik vraag me af of jullie die php zelf hebben geschreven (index.php) of gedownload

maar dit is nog allemaal een beta toch ?, dus ik neem het je niet kwalijk

en wat ik al zei "strak, netjes, duidelijk maar "te" simpel"

als jullie niet goed kunnen werken met photoshop wil ik jullie gerust wel helpen, en als jullie wat van php afweten kunnen jullie mij ook helpen :)

ik geef er een 7 voor, her enige wat mist is de vormgeving

als jullie willen dat ik help met photoshop stuur me dan een mailtje naar [email protected]

ik heb een voorbeeldje van mijn kunsten, al is het nog niet af
johan.jo.funpic.org/background.png

kopieer dit naar de aderesbalk van je browser want "free" hosts word je maar gek van..
@johan Je kan heel leuk werken met photoshop werken zie ik in je voorbeeld maar de bedoeling van onze site is overzicht

De hoekjes in de dia lopen zo af omdat dat volgens mij mede websitemaker en de designer er beter uit zag, ligt niet aan IE. De plaatjes zijn er zo veel omdat er in het 2de vak HTML moet kunnen staan.

De codes zijn allemaal persoonelijk door Mij geschreven.
Het forum is effe snel gedaan de bedoeling is dat daar een eigen geschreven forum komt maar daar heb ik op moment geen tijd voor.

waarom het geen divs zijn? Ik heb het heel even geprobeert maar die dingen wouden niet op mijn wensen reageren dus ben ik heb ik de goed werkende tabel gebruikt.

En bedankt voor je aanbod, maar het lukt ons zelf prima denk ik.
@Johan: google.nl. Te simpel?
Niet iedere site hoeft een bling bling flashy site te zijn gelukkig, en ik vind dit uiterlijk wel lekker simpel. Het draagt bij aan het overzicht.

Naar mijn mening ziet de website er het best uit waneer je hem in een niet volledig scherm ziet, maar in een windowtje van 800*600. En dat is mooi, want zo blader ik door internet :-)

Die balk net onder de blauwe balk, waar zo'n stem-ding in staat zou ik ook wit maken. En je koppen van je artikelen zijn groter dan de balken waar ze in staan.

Maar ik geef een 8.3
Hoe bedoel je alfa? Als je het bedoelt als eerste versie, moet het alpha zijn... Maar als het gewoon een bijnaam is, niks aan doen :P

Ik heb wel nog een puntje, als je bij nieuwsbericht 1 kijkt (over nieuwe versie. Dan is het stuk eronder helemaal wit, dat is wel jammer.

Misschien als standaard achtergrond blauw?

Reageren