hoe krijg ik die twee divs naast elkaar?

<ul id="nav" class="main">
<?php do { ?><li class="bestelnummer"><div align="left">a</div>
<div align="right" onClick="location='selected_bestelnummer.php?bestelnummer=<?php echo $row_get_bestelnummer['bestelnummer']; ?>'"><?php echo $row_get_bestelnummer['bestelnummer'];
$bestelnummer =$row_get_bestelnummer['bestelnummer']; ?>
<ul class="second"><li class="block"><span class="table_out">Order: <?php echo $bestelnummer; ?></span>
<table width="100%">
<?php

mysql_select_db($database_controll......

ik krijg die twee divs niet naast elkaar, is dit eigenlijk wel mogelijk? of moet je daar position voor gebruiken?
daar moet je position: absolute; voor gebruiken ja.
float: left;
@ Erik: dat kan ook, maar floats zijn flexibeler (wel wat lastiger te leren)
Maar tot nu heb ik wel gemerkt dat ze goed browsercompatible zijn ;)
Ja inderdaad, gewoon float: left; en float: right; in je css zetten, dat werkt een stuk beter dan met fixed positions gaan werken..
position: relative kan ook
Dat is inderdaad ook een verdomd handige methode. Vreemd genoeg heeft IE daar wel eens problemen mee, helaas. Maar wat Jip zegt is volgens mij echt een aanrader :)
Div op de plek houwe met position: absolute zie je steeds meer en wordt ook steeds meer aangeraden
Daar wil ik wel eens een voorbeeld van zien. Ik heb een pagina gemaakt met een container div en daarin drie andere divs: left, right en content.

Met wat voor CSS met position: relative zou je die naast elkaar zetten?

Link: testpagina
Ik gebruik meestal gewoon een container (relative), met daarin een links(menu) (absolute) en dan de content (relative met margins)

Reageren