Door
Robbert
op 24-12-2005 13:48
gewijzigd op 24-12-2005 13:55
1.145 views
Hallo allemaal...
Ik zoek een goede script voor een profielen systeem. Het liefst met deze dingen der in:
1. Gebruikers register
2. gebruikers online
3. profielen aanmaken
4. reacties geven op iemands anders profiel!
5. beveiligde pagina's voor de members.
Weten jullie een goede script? reager!!
EDIT: het liefst zonder Database als dat kan. Ik krijg mijn database volgens mij niet oke.
Dat is niet één script, da's een hele serie. Je database niet okee krijgen lijkt me onwaarschijnlijk. Voor twee euro per maand heb je tegenwoordig een hostingpakket met PHP en MySQL.
Ik heb voorheen in 2 avondjes een nieuwsysteem gemaakt. Bedoeld voor een vriend als een simpel projectje maar het is hier ook in de database belant.
Dat systeem 3 van de 5 punten maar opzich is het wel goed uit te bouwen. Het nieuwe systeem word uitgebreider, niet alles nieuws met reacties, maar ook een forum, profielenpaginas, cms etc. Echter, dat systeem is niet af, en ik heb er ook niet echt veel tijd voor.
Wat ik je wel mee wil geven, wat jij vraagt is niet echt moeilijk te maken. Alleen het profielen aanmaken/onderhouden zal wat tijd kosten omdat je toch een soort van cms met beperkte rechten wilt maken (gebruikers moeten plaatjes posten, html gebruiken, maar ook weer niet teveel).
Ander belangrijk punt is een database. Zulke systemen wil je _niet_ met losse bestandjes werken. Veel te inefficient. Een database is een MUST. Tevens moet je _goed_ nadenken over je database en het ontwerp daarvan voordat je begint met programmeren, anders kom je jezelf later tegen.
Zie post van Arjan, daar sluit ik me volledig bij aan. Zeker weten een db gebruiken. Verder raad ik je aan niet zomaar iets te kopieren en hopen dat het werkt. Ga gewoon zelf aan de slag en bij problemen open je hier een topic over, dan helpen wij jullie wel.