Hallo iedereen,

ik had eerst in aanvraag een topic gepent: http://www.phphulp.nl/forum/showtopic.php?cat=2&id=12014&page=

maar zoals je kan zien was ik al zelf aan de slag gegaan. mijn vraag is of het kan zijn dat je na het includen van een pagina alsnog informatie kan toevoegen in een database of dat je opnieuw in de pagina waar geinclude word verbinding moet leggen.

mvg
Thomas
Thomas, lees even mijn vorige post. Het komt er op neer dat je twee formulieren hebt: een upload en een toevoegformulier. Als je dat toevoegformulier verzendt wordt de code van je uploadformulier weer uitgevoerd omdat je die checkt met !empty ($_POST)
ik zag het te laat was al aan het typen! ga d'r mee aan de gang bedankt voor de tip!
heb het script nu zo aangepast dat hij niet meer controleerd, na dat ik het toevoegformulier invul en op oke druk kom ik weer bij 't upload formulier.

uploads.php
<?php
ob_start();
session_start();
?>
<?php

$locatie="uploads/"; //of een andere map, vergeet niet de w-rechten
if(is_uploaded_file($_FILES['afbeelding']['tmp_name']))
{
//controleer grootte
if($_FILES['afbeelding']['size']>15000000)
{ //bepaal zelf de max. grootte in bytes
echo "Het bestand is te groot";
exit;
}

//controleer extensie, voeg maar andere toe
if(!eregi("((.gif|.jpg|.doc|.jpeg|.zip|.pdf|.xls|.rar|.png|.htm)$)", $_FILES['afbeelding']['name']))
{
echo "het bestand is niet van het juiste type";
exit;
}

if(!move_uploaded_file($_FILES['afbeelding']['tmp_name'],
$locatie.$_FILES['afbeelding']['name']))

{
echo" het bestand kan niet worden verplaatst";
exit;
}

echo"Uw bestand ".$_FILES['afbeelding']['name']." is geupload.";
$naam = $_FILES['afbeelding']['name'];
include("adddownload.php");

}

else
{

}

?>
<form method="post" action="<?php echo $_SERVER['PHP_SELF']; ?>" enctype="multipart/form-data">
<!--Bepaal zelf de maximale grootte in bytes -->
<input type="file" name="afbeelding"><br>
<input type="submit" name="submit" value="uploaden">
</form>

<?php

?>

heb het vage vermoeden dat er nu nog minder van klopt
Thomas, het controleren van je scripts moet je zelf doen. Als er problemen zijn, kun je hier terecht. Hoe beter je probleemomschrijving hoe sneller je hier een oplossing krijgt.

Vermeld altijd:
- precies wat je wilt bereiken
- precies wat je wilt dat er gebeurt
- precies wat er in werkelijkheid gebeurt (incl foutmeldingen)
oke zou d'r voortaan aan denken! iniedergeval bedankt, heb er nu voor gekozen gewoon de download link te geven ipv het formulier gelijk te laten verschijnen.

Bedankt voor je hulp maar ik zou me zelf wat meer in php moeten verdiepen. dat scheelt weer stomme vragen.

Thomas
Okee, mooi dat je het opgelost hebt.

Reageren