Hai
Ik ben bezig om een contrib toe te voegen en nu als laatste optie moet ik in de tabel 'waarden' toevoegen. Kan iemand mij uitleggen waar ik dat precies moet doen ?
Dus bv. de categories_more selecteren en dan invoegen ? er staan dan nl. meer opties dan waar ik de waarden voor moet toevoegen ? of een nieuw record openen ? Hoop dat de vraag duidelijk is.
Alvast bedankt
INSERT INTO tabelnaam
(veld1, veld2, veld3)
VALUES
('$waarde1','$waarde2','$waarde3')

is de standaardsyntax voor een invoegquery
Hai Jan,
Bedankt voor je snelle antwoord, maar nog even een stapje terug graag ;)
Ik gebruik PHPadmin (NL) en dan selecteer ik dus de tabel waar ik nog de waardes moet toevoegen.
Dan moet ik dus ''invoegen' klikken . En zie dan regels met 'veld' type' functie'en waarden' of moet ik onderin eerst een nieuw record toevoegen?
Kun je iets meer stap voor stap het begin opschrijven ? Thnx
als je het voorbeeld van janb wil gebruiken kan je beter met sql werken.
Ah zo.

Kun je een beschrijving geven van wat voor soort velden je nodig hebt? Voorbeeld

voornaam - 32 tekens
achternaam - 32 tekens
telefoon - getal van 10 cijfers
postcode - 4 cijfers 2 letters
@ Niels: ja, hij moet zijn tabelstructuur nog op gaan zetten met phpMyAdmin dus eerst weten welke typen er zijn.
zozo, al een kwartier geen post, en dat om deze tijd ;-)
Dus dan ga je maar onzin posten? :P Haha, maar je hebt gelijk.. 'k zat wel te kijken.. maar geen toevoegingen op het één of ander.
Ja ja, ik ben dr weer;)

ik zal even kopieren wat ik al gedaan heb :
INSERT INTO `configuration_group` ( `configuration_group_id` , `configuration_group_title` , `configuration_group_description` , `sort_order` , `visible` ) VALUES ( '8675309', 'More Categories', 'More Category Boxes options', '20', '1' );

INSERT INTO `configuration` ( `configuration_id` , `configuration_title` , `configuration_key` , `configuration_value` , `configuration_description` , `configuration_group_id` , `sort_order` , `last_modified` , `date_added` , `use_function` , `set_function` ) VALUES ( '', 'Enable Default Category Box?', 'DEFAULT_CATEGORY_BOX_ENABLED', 'true', 'More Category Boxes - enable/disable the default categories box?<br><br>(Usually found in the left column)', '8675309', '0', NULL , '0000-00-00 00:00:00', NULL , 'tep_cfg_select_option(array(''true'', ''false''),' );

DROP TABLE IF EXISTS `categories_more`;
CREATE TABLE `categories_more` (
`box_id` tinyint(5) NOT NULL auto_increment,
`infobox_name` varchar(255) NOT NULL default 'infobox',
`enabled` tinyint(4) NOT NULL default '0',
`category1_id` int(11) NOT NULL default '0',
`category2_id` int(11) NOT NULL default '0',
`category3_id` int(11) NOT NULL default '0',
`category4_id` int(11) NOT NULL default '0',
`category5_id` int(11) NOT NULL
etc t/m category25

PRIMARY KEY (`box_id`)
) TYPE=MyISAM AUTO_INCREMENT=11 ;

en dan nu wat er nog moet gebeuren :
INSERT INTO `categories_more` VALUES (1, 'box1' ,0 ,0 ,0 ,0 ,0 ,0 ,0 ,0 ,0 ,0 ,0 ,0 ,0 ,0 ,0 ,0 ,0 ,0 ,0 ,0 ,0 ,0 ,0 ,0 ,0 ,0);
INSERT INTO `categories_more` VALUES (2, 'box2' ,0 ,0 ,0 ,0 ,0 ,0 ,0 ,0 ,0 ,0 ,0 ,0 ,0 ,0 ,0 ,0 ,0 ,0 ,0 ,0 ,0 ,0 ,0 ,0 ,0 ,0);
INSERT INTO `categories_more` VALUES (3, 'box3' ,0 ,0 ,0 ,0 ,0 ,0 ,0 ,0 ,0 ,0 ,0 ,0 ,0 ,0 ,0 ,0 ,0 ,0 ,0 ,0 ,0 ,0 ,0 ,0 ,0 ,0);

etc t/m box10
Robert schreef op 27.12.2005 21:36
Dus dan ga je maar onzin posten? :P Haha, maar je hebt gelijk.. 'k zat wel te kijken.. maar geen toevoegingen op het één of ander.
Ja, af en toe een béétje onzin is goed voor de concentratie ;-)
chris in phpMyAdmin zit een queryvenster. Als je daar die onderste regels in plakt en uitvoert ben je klaar.

edit: eerst aan de linkerkant de goede database selecteren, dan in het menu aan de bovenkant SQL kiezen. De querytekst in het tekstveld plakken en op start klikken.

Reageren