Hoi,

Ik heb weer eens wat vragen. Ik en de medewebmaster van Auto-Opinie zijn er zga overeens dat we gewoon een betaalde host nemen.
Maar de vraag is, hoeveel MB's moeten we hebben ervoor(1)?
Hier moet een PHPBB forum opkomen (2), een indexpagina met PHP(3), Autonieuws onderwerpen en een soort van upload (4).

Ik heb er voor het gemak even nummerjes bijgezet, wat het denk ik wat makkelijker antworden wordt. Verder stel ik de vraag per nr wat uitgebereider.

1: Spreekt voor zich
2: Ik krijg (overdreven.. )1000 bestanden, maar ik weet begod niet hoe ik dit alles nou moet configureren enzo.
3: Heb ik al wat over gelezen hier, maar het wordt er niet duidelijker op voor mij. Want ik wil zegmaar zoiets maken als www.autoscoops.net, maar ik heb geen flauw idee hoe. Dus wie kan mij hiermee helpen?
4: Is het mogelijk om bijvoorbeeld een nieuwsbericht met foto's te maken, die in een mailform zetten en uploaden zodat het nieuws op de hoofdpagina kan komen te staan, en een aparte (eigen) pagina krijgt?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Want de plannen zijn er, en die zijn opzich best mooi alleen de uitwerking krijg ik moeilijk voor elkaar omdat ik een beginner ben op PHP gebied.

Greetz Bryan
Jan Koehoorn schreef op 29.12.2005 09:54
Dat TI, komt dat gewoon van die rekenmachinetjes? Texas Instruments?

Jah!!
Eris schreef op 29.12.2005 09:51
Ik ben ooit begonnen met TI-Basic. Ziet er ook geinig uit ;)
Zooo makkelijk. Ik maak altijd proggies met alle formules van natuurkunde erin hahaha

Volgens mij wel. Valt nog veel lol mee te hebben, die programmeertaal. Ontzettend simpel, maar met wat geduld zijn er prachtige dingen mee te maken.

On-topic:
Wat er gevraagd wordt is uiteraard mogelijk, maar niet 1-2-3 te realiseren. Waar bij zo'n project nog het meeste tijd in gaat zitten is de administratiepagina.

Misschien is het handig om eens te beginnen met het downloaden en installeren van PHPMyAdmin of een dergelijk pakket. Werkt in mijn ogen nog altijd snel, goed, en redelijk makkelijk.

Ja, inderdaad. Leuk taaltje. Simpel, snel, maar nog redelijk krachtig voor zoiets simpels als een rekenmachientje.

On-topic:
Uiteraard is alles mogelijk. Maar waar vij dit soort projecten erg veel tijd in gaat zitten, is meestal de administratie sectie. Misschien is het aan te raden PHPMyAdmin eens te downloaden en installeren, of een simpel CMS pakketje uit te proberen? Hier is vaak weinig PHP- / webdesign kennis voor nodig.
Het PHPBB Forum staat online. Alleen nog niet helemaal zoals ik wil (Er worden scriptforuten gegeven :S)
Hij doet nu weer helemaal niets meer :S:S
Hoe stel jij voor dat wij zouden kunnen helpen?
(dit is een stille hint in de richting van slimmevragenstellen.tk)
Jullie zouden mij (bij het forum) misschien kunnen vertellen wat ik nu fout doe.

Ik ben hem nu maar weer opnieuw aan het uploaden
Bryan schreef op 29.12.2005 14:03
Jullie zouden mij (bij het forum) misschien kunnen vertellen wat ik nu fout doe.

Dan zouden wij eerst de foutmeldingen moeten weten. En aangezien jij ze niet geeft, en ook geen adres van de website waar de fouten zelf kunnen ervaren is helpen net zo moeilijk als de toekomst precies voorspellen.
ik ben het forum nu weer even opnieuw aan het installeren. Kijken of ik zo de fouten eruit krijg. Zo niet laat ik de fouten hier zien

Reageren