Hallo

Ik heb een vraag.

Mag je het copyright tekentje gewoon op je site zetten of moet je daarvoor iets aanvragen?

Grtzz Pieter
Jij mag zoveel copyright tekentjes op je site zetten als je wilt..

Ze hebben alleen geen waarde volgens onze wetgeving. Je krijgt automatisch de auteursrechten, daar hoef je niks voor te doen.

Als de onderbouwde versie wilt hebben zou je even tot morgen moeten wachten, dan pak ik mijn spullen erbij.
Thanks

Ik had gehoord dat ze je konden beboeten als je het copyright tekentje zet waneer je het niet hebt aangevraagd. En daarom vroeg ik het hier.

Grtzz Pieter

©

Zo, de eerste die mij een boete op kan geven hiervoor krijgt van mij 100 euro op zijn rekening geschreven.
@Arjan Kapteijn:
ik geef je een boete voor gebruik van het copyright tekentje :P
hey

lach me nu nog wa uit

GVD

mooie mensen hier

lol

ik heb het ook maar gehoord he

Grtzz pieter
je kan ook rustig reageren.
Er heeft toch iemand een antwoord op je vraag gegeven?
Jason de Ridder schreef op 29.12.2005 18:38
je kan ook rustig reageren.
Er heeft toch iemand een antwoord op je vraag gegeven?

Hij heeft er ook "lol" tussen staan he.. Ik ben er zeker van dat hij het niet slecht meende!
jah

hehe

ik zei toch lol op het einde
het was niet slecht bedoeld maarja

Grtzz Pieter
Eén voorwaarde aan het © zet hem niet neer als je ergens geen copyright over hebt, maar dat is vanzelf sprekend

zie ook http://www.auteursrecht.nl
Stukje van de site achter de hierboven staande link van Webmakerij.

Software-programmeur

Computerprogramma’s en games vallen onder het auteursrecht. Auteursrecht geeft aan de maker het alleenrecht om het werk te verveelvoudigen en openbaar te maken. Dit geeft de mogelijkheid de creatie te (laten) exploiteren. Als u software ontwikkelt in opdracht van uw werkgever, dan krijgt de werkgever het auteursrecht, tenzij u dat anders heeft afgesproken.

In opdracht
Als u een game of andere software ontwikkelt in opdracht van een bedrijf waar u niet in dienst bent, dan krijgt dat bedrijf niet automatisch de auteursrechten. Het ontwikkelen is één ding, over het gebruik of de overdracht van het auteursrecht zal men aparte afspraken met u moeten maken.

Persoonlijkheidsrecht
Ook al heeft u uw auteursrecht overgedragen of een licentie verleend, u behoudt altijd uw persoonlijkheidsrechten op u werken. Dit houdt in dat u bezwaar kunt maken als anderen uw creatie verminken of misvormen. Het kan dan bijvoorbeeld gaan om een verregaande wijziging van uw werk die uw eer of reputatie zou kunnen aantasten.

Reageren