Hallo allemaal;
een tijdje terug hier een vraag gesteld, en heel veel reacties gehad, vandaar dat ik 't hier nu weer ga proberen. Ik heb weer een "lastig" dilemma, dat ik op mijn eigen - wellicht wat onbeholpen - manier zal proberen te verwoorden. Ik heb op mijn site een groot zogenaamd 'discography' overzicht (alle platen,CD's etc. van 'mijn' artiest). Voor elk item (elke single, video, CD, etc.) heb ik een eigen pagina met plaatje, release datum, tracklist. In de tracklist zijn alle tracks aan te klikken, en deze geven dan in een popup de tekst van het betreffende liedje weer. Kijk voor dit geheel eens HIER. Het is ontzettend veel werk om dit allemaal bij te werken. Nu komen op veel pagina's steeds dezelfde songs voor (denk aan bijvoorbeeld dezelfde CD die in verschillende landen wordt uitgegeven en dus meerdere pagina’s heeft, of aan “best off” CD’s). Op dit moment ziet zo’n pagina er globaal als volgt uit:
<?php
include("/var/www/c/chrisrea.nl/HTML/main/header_discography.php");
?>
<p class="text_2_left"><b>Blue guitars<br>Beginnings</b></p>
<p class="text_3_left"><b>2005</b><br><br>
01. <a href="javascript:void(0);"onclick="window.open(‘Lyrics-track1.php');">Track 1 </a>[tijdsduur]<br>
02. <a href="javascript:void(0);"onclick="window.open(‘Lyrics-track2.php');">Track 2 </a>[tijdsduur]<br>
03. <a href="javascript:void(0);"onclick="window.open(‘Lyrics-track3.php');">Track 3 </a>[tijdsduur]<br>
Etc.
</p>
<?php
include("/var/www/c/chrisrea.nl/HTML/main/footer.php");
?>
Nu zou ik graag een systeem willen hebben dat het volgende doet (even heel “basic” opgeschreven, ik weet absoluut niet welke temen ik hiervoor zou moeten gebruiken):
If $track=”100” then $link=”Lyrics-track100.php” and $name=”Naam van liedje 100”
If $track=”101” then $link=”Lyrics-track101.php” and $name=”Naam van liedje 101”
If $track=”102” then $link=”Lyrics-track102.php” and $name=”Naam van liedje 102”
If $track=”103” then $link=”Lyrics-track103.php” and $name=”Naam van liedje 103”
If $track=”104” then $link=”Lyrics-track104.php” and $name=”Naam van liedje 104”
Etc. dit moet dus een lijst worden van alle mogelijke songs (zo’n 800!)
En dan bij het daadwerkelijk weergeven van de tracklist:
$track=”100”
01. <a href=$link>$name</a>[1.23]
$track=”101”
02. <a href=$link>$name</a>[2.34]
$track=”102”
03. <a href=$link>$name</a>[3.45]
Dan zou de output dus zijn:
01. Naam van liedje 100 [1.23] (en dit is dan een link naar ”Lyrics-track100.php”)
02. Naam van liedje 101 [1.23] (en dit is dan een link naar ”Lyrics-track101.php”)
03. Naam van liedje 102 [1.23] (en dit is dan een link naar ”Lyrics-track102.php”)
Etc. Ik hoop dat ik mijzelf een beetje duidelijk heb kunnen maken en dat iemand mij kan of wil helpen. Indien je meer informatie nodig hebt, laat het mij alsjeblieft weten. Alvast heel erg hartelijk dank !!
Met vriendelijke groet, Bart (webmaster www.chrisrea.nl)
2.605 views