Hoi allemaal,

bestaat er zoiets als een PHP (?) check die een echo geeft wanneer javascript staat uitgeschakeld?

Ben er al een tijdje naar op zoek!
Je kan dat heel gemakkelijk doen met Javascript in combinatie met HTML lijkt mij. (ik zit niet achter mijn eigen computer, en heb geen server hierop geïnstalleerd, anders zou ik wel proberen wat te maken)

Als je Javascript opent, daarin een var aanmaakt en later controleerd of die variabele is gezet, (de juiste waarde heeft). Dan geef je een error wanneer die niet is gezet, en anders ga je gewoon door met het script.
<script>windows.location = windows.location + '?js=true'</script>
En dan verzenden je een php refresh header met 1 sec vertraging die naar js=false lijdt.
Das ook een goede optie Sebastiaan :)
En die js variabele die je binnenkrijgt kan dan weer in een sessie verwerken. Maar hier zit wel een olifant onder het gras: Er zijn browsers waar je redirecten via JS en/of meta tags kan uitshakelen. :)
Kan je dan niet met php een link genereren naar de php pagina (voor als ook de redirect niet werkt) en met javascript een link voor de pagina met javascript?
<script>

function CheckJS(while js==DEFINED) {

WinLoc = window.location;
checkJS=window.location = WinLoc + '?js=true
checkJS.focus();
if (js=true) {
while (js =! false) {
document.writeln("JavaScript is enabled.");
}
}
if (js=false) {
while (js =! true) {
document.writeln("JavaScript is disabled.");

}
}

if (js=undefined) {
while (js =! defined) {
document.writeln("JavaScript is UNDEFINED or not installed at this browser!");

}
}

}

</script>
Dat werkt niet, als iemand javascript heeft uitstaan worden de javascript tags door de browser genegeert.
My three cents worth:

PHP simuleren met JavaScript

<script type="text/javascript">
document.write ("<?php $test=1; ?>");
</script>

verder op in je script kijken of de var $test bestaat.
Mijn vorige variant blijkt niet te werken, merk ik met testen. Dit doet het wel:

<script type="text/javascript">
document.write ('<?php echo "JavaScript enabled"; ?>');
</script>
Kun je niet in javascript een cookie aanmaken? Zoja, dan zou je daarin een cookie aan kunnen maken :).
Dan wel eerst met PHP testen of cookies aan staan.. ;)

Reageren