Beste PHP-freakies(niet slecht bedoeld hé),
Ik zoek al een tijdje een script, waarbij je op een pagina, een php bestand moet includen, waarin staat of je site offline of online is + reden(als hij offline is).
Bijvoorbeeld: ik wil onderhoud aan mijn site doen, dus ik ga naar de admin van dat script, stel het op offline in, stel een reden in, en als je op een pagina komt waarin het script wordt geinclude, staat dat de site offline is + reden.
Kan je der aan uit? :P

alvast bedankt :p
Nille
Arend, het gaat om een gedeelte van een site (bijv een gastenboek, of een weblog), niet één bepaalde server. Tenzij Nils zo rijk is dat hij een heel rack van servers heeft hangen puur voor iedere pagina van zijn weblog ;).

Nils, als je het goed doet zou je nooit een gedeelte van je site moeten down gooien. Eerst testen, daarna uploaden. Niet on-the-fly op een productieserver gaan lopen programmeren. Maargoed, jou keuze ;).
Arjan, ik zeg hetzelfde als daarnet.
Het is niet alleen voor updates, maar stel dat de site tijdelijk stopt, dan kan ik hem simpel offline halen zonder de hoofdpagina te bewerken ofzo :P
Ohja, right.

Nouja, ik had een hoop andere reacties nog niet gezien.. in elk geval weet ik inderdaad niet of het verstandig is om het zo op te lossen, (ik heb zelf nooit het idee gehad om complete delen van mn website offline te gooien en daar rekening mee te houden in een script)

Maargoed, success dan.

Reageren