Heey ik zoek een ip ban systeem zonder mysql.

Weet iemand waar ik die kan vinden?
Ik heb gezocht, maar niets gevonden.

Kan iemand mij helpen? Waar kan ik dat vinden?

Bedankt! :)
Robert, in mijn geval gaat het om een nieuwsysteem. Iedereen kan reageren, maar alleen geregisteerde leden kunnen dat doen onder hun eigen naam (als mijn nick geregistreerd is kan een bezoeker die niet gebruiken), en enkel nieuwsposters/redacteuren/admin kan nieuws etc plaatsen.
@Arjan
Oké in zo'n geval zou ik inderdaad ook users blocken, maar een combinatie met een IP-block zou dan wel handig zijn. Je kan dan tenminste ook (een aantal) NIET leden blokkeren.
Bij mij gaat het niet bepaald om een nieuwssysteem.
Het gaat bij mij om wanneer ze zich niet aan de regels houden gewoon gebanned moeten worden. Dus het enige waar mijn ip ban systeem zich aan moet voldoen is het weghouden van de ip's die gebanned zijn op de hele site dus.
Een normale simpele code zoals die van Robert zou ook genoeg zijn.
Of zo:

<?php
$verboden=array("143.123.12.21","143.133.12.23","etc.");
if(in_array($ip,$verboden){
echo "Je mag er niet in, jammer";
exit;
}
?>

// rest van de site.

Dat is net wat makkelijker. Punt hiervan is dat de onderhoudbaarheid minder is, en bijkomend nadeel is dat het minder efficient is op de langere termijn (eg, als je veel mensen gebanned heb).
Dat is inderdaad waar. Dat is een stuk makkelijker :)
Doe het dan zo:

<?php
$verboden=array("143.123.12.21","143.133.12.23","etc.");
if(in_array($ip,$verboden){
echo "Je mag er niet in, jammer";
} else {
echo "De rest van je site/de pagina";
}
?>
Ik zou dit dan op elke pagina doen, waarvoor ze gebanned moeten worden. (met een pagina die alleen etkst weergeeft kunnen ze toch niet zo veel).
Doorlinken is niet handig, omdat je dan ook rechtstreeks naar die pagina kan gaan die je wou beveiligen.
mijn systeem is dan ook wel handig;
- ja kan het gemakkelijk includen op elke pagina
- je kan het voor alle html zetten
- simpel ip's toevoegen en verwijderen
@ Hipska: Idd die kan ook, maar toch vind ik die van Arjan wat handiger. Het neemt minder ruimte in naar mate je steeds meer ip's gaat toevoegen :)
Juist die van hipska is makkelijker als je wat meer toegevoegd heb...

Reageren