Beste mensen,

Ik ben sinds kort bezig met het maken van een chatroom doormiddel van php. En op dit moment ben ik bezig met het maken van een functie waarbij men ook gekleurd tekst kunnen gebruiken. En verschillende opties kunnen veranderen.

De bedoeling is dat men instellingen kan veranderen in een nieuw venster zonder de normale browser knoppen. Dit lukt wel, maar:

Is het mogelijk om vanuit dat venster een link te openen is dat in de pagina eronder, en dat dan in de Messagesframe opent.

Ik zou deze functie erg handig vinden als zoiets mogelijk is.

Alvast enorm bedankt!

Met vriendelijke groet,

Peter van Dam
Bedankt. Ik zal het eens doornemen!
En het werkt precies zoals ik wilde!
Enorm bedankt!
Ik zit nu een tijdje uit te proberen, en opzich het openen van een pagina in de frame waaruit de popup verschijnt lukt me wel.

Maar ik snap niet hoe ik een link kan maken die naar de mainFrame verwijst. Want ik open de popup venster vanuit een frame, en wil dat het in een andere frame iets wijzigt...

Alleen snap ik het niet hoe hun het uitleggen, weet een van jullie misschien hoe ik de mainFrame kan omtoveren in een nieuwe pagina?

Met vriendelijke groet,

Peter van Dam
Ga met divs werken, dan heb je dit probleem niet... Is wel een oplossing, maar niet helemaal wat je wil denk ik.
Hetzelfde. de opener blijft hetzelfde.
zou je alstublieft een script willen sturen, dat ik zech maar in de pop-up venster kan zetten?

Het moet in de mainFrame komen, en het is uit de chatsendframe geopend.

Alvast enorm bedankt, want ik ben namelijk niet echt een prof met php en javascripts
Ik zou zeggen: Probeer het gewoon uit. Als wij voorkauwen leer je er niet(s) (veel) van. Als je het zelf doet maak je fouten. En daar leer je van.
En waar kan ik informatie vinden over div tags?

Reageren