Ik heb vandaag mijn nieuwe site online gezet, graag hoor ik wat jullie ervan vinden en wat er verbeterd kan worden.
Rob Lohman schreef op 04.01.2006 11:05
Dat de HTML raar overkomt kan kloppen..dit omdat er een groot aantal pagina's included zijn dmv php.
En ga je er nog wat aan doen? Dit is geen excuus.
Sebastiaan schreef op 04.01.2006 11:12
[quote=Rob Lohman schreef op 04.01.2006 11:05]Dat de HTML raar overkomt kan kloppen..dit omdat er een groot aantal pagina's included zijn dmv php.
En ga je er nog wat aan doen? Dit is geen excuus.[/quote]

Tuurlijk ga ik er wat aan doen!
Ja, oké, want ik bedoel dat het wel voor je eigen bestwil is. Je hebt best kans dat je site het in Opera niet doet, en misschien ook niet in Google.
Rob Lohman schreef op 04.01.2006 11:05
Dat de HTML raar overkomt kan kloppen..dit omdat er een groot aantal pagina's included zijn dmv php.

Ik zal de link onlinegastenboek.nl ff toevoegen ;-)
Als dit komt doordat je include() gebruikt, dan is de structuur van je website niet goed. Het aanmaken en uitspugen van de html-code door de php-parser, is namelijk het allerlaatste dat je doet. Je kunt duizenden regels php-code hebben zonder dat er ook maar 1 letter html de deur uitgaat. Pas op de laatste regels van je code ga je dan de html bakken. Tegen die tijd is er helemaal niets meer te merken van de include(). include() zorgt er trouwens voor dat een extern bestand onderdeel wordt van het huidige bestand.

Blijft een vreemd verhaal...

Tip: Ga je eens verdiepen in templates.
Ik output ook alles pas aan het einde.
Alle pagina's staan in de database, en dat mag ook wel, want ik heb een snelle.

CSS, JavaScript, en de globale Wrapper staan ook in de database. Aan het einde wordt één grote string eruit gespugt. Dat is ook wel te merken, want de output staat in één keer op het scherm, iets wat hier en vaak ergens anders niet gebeurt :)
CSS, Javasrcipt in database ben ik niet zo'n voorstander van. Ooit gehoord van chaching van bestanden door de clients. Scheelt ze steeds die .css / js bestanden laden :)
Frank schreef op 04.01.2006 11:58
[quote=Rob Lohman schreef op 04.01.2006 11:05]Dat de HTML raar overkomt kan kloppen..dit omdat er een groot aantal pagina's included zijn dmv php.

Ik zal de link onlinegastenboek.nl ff toevoegen ;-)
Als dit komt doordat je include() gebruikt, dan is de structuur van je website niet goed. Het aanmaken en uitspugen van de html-code door de php-parser, is namelijk het allerlaatste dat je doet. Je kunt duizenden regels php-code hebben zonder dat er ook maar 1 letter html de deur uitgaat. Pas op de laatste regels van je code ga je dan de html bakken. Tegen die tijd is er helemaal niets meer te merken van de include(). include() zorgt er trouwens voor dat een extern bestand onderdeel wordt van het huidige bestand.

Blijft een vreemd verhaal...

Tip: Ga je eens verdiepen in templates.[/quote]

Ik gebruik inderdaad include() en de rest is tot nu toe allemaal opgemaakt met HTML omdat ik nog bezig ben php onder de knie te krijgen.
Sebastiaan schreef op 04.01.2006 11:52
Ja, oké, want ik bedoel dat het wel voor je eigen bestwil is. Je hebt best kans dat je site het in Opera niet doet, en misschien ook niet in Google.

Weet ik, ik zie het allemaal als opbouwende kritiek ;-)
Ziet er goed uit!
Verder niet gekeken naar de bron.
Hey

De zite ziet er goed uit. idd wel slechte html. En bij de gratis hosts staat bij freewebs.com dat het ftp-support heeft, maar dat is alleen als je bij freewebs een betaalde host aanvraagd

Reageren