Ik zou graag een soort van webhosting (free) beginnen, maar als je bv met een scriptje file_get_contents($pad);
doet kan je als pad bv E:\php\php.ini lezen (en miss wel aanpassen ??) (windows platform, (win32)) , is er enige beveiliging zodat dit niet kan gebeuren het liefste nog dat ze niet verder kunnnen dan in hun eigen user map (http://myip/~user) dat ze daar enkel hun phpfuncties, ... etc kunnen gebruiken.
Php savemode. Maareh, webhosting op een windows bak? Linux is daarvoor veel makkelijker, pleur de gegevens in een database en laat die verder de rest regelen. ftp locken in de homedir, en gaan.
k php savemode .. iets meer uitleg aub moet ik gewoon de On zetten bij de php savemode variable.; ? Hij zou wel op linux gestaan hebben als die kerel weet hoe hij een programma moet instaleren, zelf ken ik ook niets van linux dus ik kan hem zeker niet helpen..
Edit: safe_mode = On, maar ik kan nog steeds bv php.ini lezen .. ? moet ik pc herstarten ofzo ?
Wat je dan kan doen is op je windows 'server' vmware player installeren (is gratis), en daar dan een virtuele debian server draaien. Kwestie van iedere dag apt-get update/upgrade laten uitvoeren door een cron, en het 1x goed instellen.
Mocht er iets fout gaan, rest je de player en ga je verder in het weer schone systeem.
?Onbekende gebruiker
03-01-2006 23:48
En als je constante downtime hebt zullen ze ook snel wegzijn.
Begin eerst met alleen apache en schakel later pas PHP in.
Even een gratis hosting beginnen... Bedenk wel dat je verantwoordelijk bent voor wat er op jouw server gebeurt! Ook als dit criminele zaken betreft!
Niet doen.... ga je eerst eens verdiepen in Apache en hoe je dat moet inregelen. Dat heb je echt niet in een avondje, weekje of maandje onder de knie. En dan komt php nog eens een keer om de hoek kijken. En wat dacht je van MySQL? Er komt echt wel wat bij kijken wil je een beetje veilige hosting aanbieden.
Uhu naja zal het maar uitstellen :P ik ben zelf wel vrij goed in PHP en MySQL was al wat begonnen met scripting maar toen ik gisteren ff een filetje op een ftp pleurde voor hun files te kunnen lezen (dus eigenlijk "hack" ik zelf wat) was ik ff aan het denken, dit kan bij mij waarschijnlijk ook wel.. naja nu ben ik wat aan het zoeken naar gratis hostings en eens proberen wat ik er allemaal kan.
Opzich is mysql redelijk veilig aan te bieden hoor,
Je kan vrij goed rechten geven aan een bepaald persoon, dus dat is het punt niet :).
Frank schreef op 04.01.2006 00:00
Even een gratis hosting beginnen... Bedenk wel dat je verantwoordelijk bent voor wat er op jouw server gebeurt! Ook als dit criminele zaken betreft!
Is niet waar...
Om een eind te maken aan de onzekerheid omtrend de rechtspositie van de internetprovider is er een wetsvoorstel (CCII) geweest waarin een regeling is opgenomen met een beperkte strafrechterlijke aansprakelijkheid voor tussenpersonen (hostingproviders).
Ondertussen kwam de EU met een richtlijn (richtlijn E-commerce), CII bleek hiermee tegenstrijdig en ik geloof dat die richtlijn nu van kracht is...
In artikel 14 word de aansprakelijkheid van de hosting provider geregeld waar we het in dit geval over hebben....
Volgens art. 14 van de richtlijn kan de ISP niet aansprakelijk gehouden worden voor de op verzoek van de klant geplaatste informatie indien hij geen daadwerkelijke kennis heeft van de onwettige activiteit of informatie. Echter moet de ISP wel als hij hiervan op de hoogste gesteld word zo snel mogelijk handelen door de informatie te verwijderen of de toegang hiertoe onmogelijk te maken.
Een internet provider is op grond van art 15 niet verplicht om stelselmatig alles te controlleren. Wel moet hij meewerken aan een onderzoek als er een verdenking is.
Bij het bepalen of een hostingprovider strafrechterlijke aansprakelijk gehouden kan worden speelt het volgende een rol:
- de inbreng van de provider bij het ontsluiten van de informatie
- kennis bij de provider over de aanwezigheid van de informatie
- wetenschap bij de provider dat het onmiskenbaar gaat om informatie met een onrechtmatig karakter
- de mogelijkheid voor de provider om de onrechtmatige info te verwijderen
- het al dan niet verwijderd hebben van de onrechtmatige informatie (waneer dit mogelijk is).
Conclusie:
De serviceproviders hosten stukken die auteursrechterlijk beschermd zijn. De rechter vind dat als zij erop gewezen worden dat zij deze stukken op de hardeschijf hebben staan zij deze moeten verwijderen. Zij kunnen niet alles wat binnenkomt controleren, maar zij kunnen we verwijderen wat aangeduid word als beschermd.
Een intressant verhaal is dat van xs4all - spaink. Die hebben uiteindelijk gewonnen doordat de rechter vrijheid van meningsuiting belangrijker vond dan auteursrecht...