Ik vraag me af wat sneller is...
veel gegevens in één tabel of verdelen over meerdere tabellen...

ik heb boekingen die ik in de database moet zetten en dan uiteindelijk moet versturen via email...

er gaan online toch wat dingen mis en probeer ik nu alles te optimaliseren zodat één en ander sneller gaat en niet vast loopt...

Het lijkt vast te lopen bij het eind proces waar de data uit de database (meerdere tabellen) gevist word en verstuurd word via email...

gr,'
Auke
Het grootse gedeelte van de functie bevat de html met inhoud betreffende de boeking.

het mail gedeelte ziet er zo uit:

// Versturen aan
$to = ''.$config_Mail_1.'' . ', '; // comma is nodig
$to .= ''.$config_Mail_2.'';
// subject
$subject = 'Boekings aanvraag via askja.nl';
// To send HTML mail, the Content-type header must be set
$headers = 'MIME-Version: 1.0' . "\r\n";
$headers .= 'Content-type: text/html; charset=iso-8859-1' . "\r\n";
// Additional headers
$headers .= 'To: Admin1 <'.$config_Mail_1.'>, Admin2 <'.$config_Mail_2.'>' . "\r\n";
$headers .= 'From: Boekingsengine <[email protected]>' . "\r\n";

// Verstuur de email
@mail($to, $subject, $bericht, $headers);

het lijkt er op dat het daar misgaat...
op mijn ontwikkel omgeving gaat alles goed.
bij de meeste bezoekers gaat het ook goed...
mar bij een aantal bezoekers loop het dus mis...

aangezien het om flinke reizen gaat moet gewoon alle boekingen goed gaan, dat lijkt me duidelijk...

Het is jammer dat ik dus de fout ook heel slecht kan nabootsen en kan bekijken wat er nu misgaat...
het is zo zoeken naar een speld in een hooiberg.

ik begrijp dat dat jullie er zo ook weinig mee kunnen.

jammer maar toch bedankt...

Gr,
Auke.
Ik weet niet zeker of je 2 to adressen mag gebruiken, dat zou ik vanmiddag eventjes op moeten zoeken..

Met betrekking tot veel gegevens in een tabel of verdelen... het datamodel is erg belangrijk, normaliseren is het keyword. Niet zomaar wat doen (tabelletje hier, tabelletje daar), maar echt nadenken over waarom.

Reageren