Na de tut eens grondig gelezen te hebben heb ik toch nog een vraag.
Ook kun je hier later meer mee spelen door in plaats van id- en categorie nummers werkelijke namen door te spelen in je url. Laten we zeggen dat 3 -> berekeningen is. Als je je website dan opvraagt als http://www.joudomein.nl/php/tutorials/berekeningen/43/ lijkt dit alweer een stuk beter dan dat het alleen maar nummers zijn.

Hoe doe je dit? Dus ipv www.site.nl/pagina/1/2/ dat je bv www.site.nl/pagina/voor/2/.
RewriteRule ^[^0-9]*([0-9]*) index.php?cijfertje=$1

zoiets?
www.mijnsite.nl/profiles.php?id=userid

Je moet dan zowiezo een script schrijven om een userid bij een username te zoeken.. maak dan een optie voor een 2e argument dat een usernaam ipv een userid accepteerd.

Grtz,

Arend
Je moet dan zowiezo een script schrijven om een userid bij een username te zoeken..

Dat kan ik wel, makkelijk zelfs :P
Maarja wat is de RewriteRule hiervoor?
Ik heb die pagina voor het omzetten nu alvast wel : id.php :)

Typos :)
Hoi mitch

je moet het zo doen dat je zoals arend zegt in plaats van een id nummer een naam meegeeft in je url.

.htaccess file blijft gewoon het zelfde alleen is het enige verschil dat ipv een nummer een naam wordt meegegeven
Neej ik wil dat er een nummer meegegeven wordt en geen naam. Het waarom is niet belangrijk.

Maarja ik lijk .htacces sowiesie al nergens werkend te krijgen, niet op mijn server, lycos of freepgs :S
Wat doe ik fout? :S
#<.htacces>#
ErrorDocument 404 error.php?e=404

Als ik dan zomaar een niet bestaande page intyp krijg ik gewo0n de standaard errorpage :S
probeer het eens op je eigen server want ik denk gewoon dat ze geen .htaccess bestanden accepteren
Karel :

Maarja ik lijk .htacces sowiesie al nergens werkend te krijgen, niet op mijn server, lycos of freepgs :S
Wat doe ik fout? :S

;)

r0w

Reageren