Hallo, het is mij opgevallen dat je als je soms naar een website zoekt en een website gevonden op google en je op de link klikt er soms nog zo'n pop-up komt die je wachtwoord vraagt net als bij phpmyadmin.

Dus drm vroeg ik mij af of google in je DB kan kijken :)
Nee, niet zo maar. Maar er kan net zoveel 'bekeken' worden als dat de queries opvragen uit de database. En dat je een inlogscherm krijgt via google is precies hetzelfde als dat je gewoon via de site/link komt.
nee, google kan niet in je database kijken. Wel is het soms eens handig om je user agent te spoofen of gewoon de user agent switcher extensie voor Firefox te hebben. Zo kan je op meer sites toegang krijgen
Neej dit bedoelde ik niet :P je ziet altijd een voorbeeldje van de website in zo'n 3 regels text waar je een deel ziet. En dat kan jij als bezoeker niet zien maar google wel
volgens mij komen de link in google waneer ik bv op mijn pgina een link plaats naar phpmyadmin ofzo?
Soms doen ze dat om "mensen" te lokken. Eenvoudige manier ;P
zijn meta tags
Nee, dat zijn 'snippets'. Verschil is dat je metatags zelf kan definiëren en snippets niet. ;)
Als je het niet goed beveiligd, kan je met google-hacking wel ver komen om dingen uit je database te halen. Of is dit niet waar?
Je kan er nooit meer uithalen dan dat je zelf toelaat. Php wordt op de server uitgevoerd, als jij bijvoorbeeld nooit een wachtwoord (dat in een db staat) output kan google ook nooit aan een wachtwoord geraken.

Als jij in je code dingen plaatst zodat als de google-bot je site bezoekt, dat dan een bepaalde tekst tevoorschijn komt. Dan is de kans groot dat google deze tekst indexeert terwijl een standaard bezoeker die tekst niet te zien krijgt.

Wat je niet vrijgeeft/output kan een bot - op legale wijze - niet aankomen :)
@Kalle: dat kan niet denk ik. Google hacks zijn leuke weetjes. Zou er echt misbruik van kunnen worden gemaakt dan zou er iets niet goed zijn. Alhoewel we vast allemaal de zoektermen voor open directories weten ;)

@Jaj: maar als Google erachter komt dat jij andere tekst aan Google voorschuift dan aan je echte bezoekers, heb je grote kans nooit meer gevonden te worden.

Reageren