Hoe laat je (zonder cron jobs te gebruiken), een script iets doen op elke uur-wisseling (dus bijv. om 12:00, 13:00, 14:00 etc)?

Ik sta open voor alle suggesties.

BVD
de eerste keer dat het script wordt aangereopen in een nieuw uur laten uitvoeren, en als het de tweede keer is niks doen...
Zou je iets specifieker kunnen zijn? Ik denk niet dat ik je volledig volg nu.
Hmm... op zich een leuk probleem. Ga je er hierbij vanuit dat je scherm open blijft, dus dat er alleen een elk heel uur gerefreshed moet worden?

Je kent de header refresh functie? (zoek hier anders eens in de tuts)
Je weet neem ik aan hoe je de huidige tijd moet krijgen

Dan bereken je van de huidige tijd hoelang het nog is tot een heel uur, en dan geef je die tijd mee aan de refresh.
Ik snap het antwoord van Jip ook niet.

Antwoord op je vraag: dat kan niet. Je kunt hooguit een alternatief bedenken dat iets soortgelijks doet. Bijvoorbeeld elke keer dat een bezoeker een pagina bezoekt, dat er dán wordt gekeken of het "cron-script" uitgevoerd moet worden.
@PHPerik
Als je mijn oplossing leest, weet je ook dat het wel kan. Maar dan moet het internetscherm wel open blijven.
Zoiets ooit gemaakt met Delphi. Is wel wat anders. Maar toch. Heel simpel te creeeeren met een time op 60 minuten zetten en dan een link laten openen. Of je browser open laten.
Marien schreef op 17.01.2006 18:58
Cronjobs?

Zonder schreef ie al.
Hij wou zonder...
Ik heb het op een 1 site zo gedaan.
Je zet een tijd in de database + 3600 sec je checkt of je time() hoger is... zo ja dan wat doen en tijd weer + 3600 Nee? dan niks.

Alleen als je weinig bezoekers hebt dan heb je hier weinig aan.

Reageren