ik heb al gekeken op google naar een script dat er voorzorgt dat als je provider mozilla is er een andere tekst komt te staan als de website.
Bv: "Deze website is alleen geschikt voor IE"

ik weet dat het onnozel is om voor maar 1 provider een site te maken maar tog moet het.
Kan iemand me hier mee helpen?
In plaats van provider bedoel je waarschijnlijk browser. Je kunt browsers detecteren via
$_SERVER['HTTP_USER_AGENT']
Waarom wil je dat? Klinkt als een website die ervanuit gaat dat alleen IE bestaat. Ik kom websites die mijn VuurVos niet ondersteunen niet op!

Als jij een link naar je site geeft, kunnen wij je site 'herbouwen' naar Firefox/Opera style, en daarna debuggen voor IE.

Met Firefox is niets mis! Met jou html / css is iets mis!
Niks moet... je bent gewoon lui

<?php
$browser = $_SERVER['HTTP_USER_AGENT'];

if(stristr($browser, "browserdiejewegwilthebben") == FALSE)
{
echo 'doei!';
exit;
}
?>
het probleem is degene voor wie i de site maak wilt de scrollbar gekleurd houden...
die is nu gekleurd in IE

link: www.psyprakterm.nl

maar in mozilla niet.. hoe kan ik dat dan doen?
degene waarvoor deze site is wou zelf dat andere mensen het niet konden zien..
maar ik bedoel inderdaar browser

er staat een plaatje oop de website die hij in mozilla alleen aangeeft met de (alt="Margreeth Vecht")
Omdat Firefox zich aan de standaarden houdt! Daarom is ie niet gekleurd. Is dat de reden om een bezoeker te weigeren die een andere browser heeft dan Firefox? Beetje laf vindt ik. Bovendien kan je toch met Firefox je user agent aanpassen (ik heb nu Firefox 2.0 Beta ingestelt :-D) dus dat heeft geen zin. :-)

Eigenlijk zit ik ook niet op een andere scrollbar te wachten. Ik heb nu zo'n mooit iFox skin, en daarmee zit ik echt niet op een andere scrollbar te wachten.
maar mensen dat is niet mijn vraag..

ik maak een website voor een ander
dat zijn de eisen.
maar wat moet ik invullen achter browser? gewoon mozilla? of is daar ook een apparte code voor?
Scrollbars kleuren is vanuit usability-oogpunt een slecht idee. Uit onderzoek blijkt dat scrollbars het beste werken als ze eruit zien zoals bezoekers gewend zijn.
Mozilla of Firefox etc.

edit: laat
Google :-)
Roderik schreef op 20.01.2006 20:29
maar mensen dat is niet mijn vraag..

ik maak een website voor een ander
dat zijn de eisen.
maar wat moet ik invullen achter browser? gewoon mozilla? of is daar ook een apparte code voor?

Als je alleen IE wilt toelaten:

<?php
if (!eregi ($_SERVER['HTTP_USER_AGENT'], 'msie')) {
// geen IE
}
?>

en intussen proberen de klant een beetje "op te voeden" ;-)

Reageren