hoi
Ik ben eigenlijk nieuw hier. en heb even een vraagje: Als ik via een php een emailtje verstuur, wordt die gestopt bij een x aantal tekens. Ik wil lange emailtjes sturen die dus halverwege de zin oppeens stoppen, en als ik het verhaal langer maak, stopt ie weer na hetzelfde (x) aantal tekens.
ik verzond het eerst met de mail() functie, nu heb ik het op advies van een vriend laten versturen via PHPMailer of zoiets, maar hij geeft nog steeds hetzelfde probleem. Ik hehb al in de instellingen gezocht, maar kan daaar ook nix vinden :(

Weet iemand van jullie misschien iets? of hebben jullie dit ook eens gehad? plz tell me xD

Jelmer
Hij mailt wel gewoon als je een kort mailtje stuurt?
En wat noem jij een lang mailtje. (Aantal letters/cijfers)
Ik heb de bron van het emailtje bekeken, heb stuk van het bericht gekoppieerd naar word, daar tekens geteld, en het blijkt dat het aantal tekens inclusief spaties, precies 1000 is ...

ik heb trouwens ook al geprobeerd het naar m'n vader te sturen (geen hotmail maar planet) en dan geeft ie ook alleen maar een half bericht :(
Is het wel 'gewone' tekst? Niet bv. een Word-document.
Ik zal even een testje doen hiervoor.
Ik heb deze code gebruikt:

<?php

$msg = '';
for ($i = 0; $i < 1000; $i++) {
$msg .= ('Dit is regel ' . $i . "\n");
}
mail ('xxxx', 'test', $msg, 'From: [email protected]');
?>

xxxx staat voor mijn e-mailadres. Ik krijg een mailtje binnen, met alle regels er in, dus t/m 999. Dat zijn dus zeker weten meer dan 1000 tekens. Misschien ligt het aan de SMTP server die je gebruikt?
wat ik verstuur is is een stuk door php gegenereerd html script. als ik dit verstuur komt het emailtje wél aan, maar is het niet langer dan 1000 tekens :(

ik gebruik nu mail.planet.nl .. maar kan ik elke andere SMTP server gebruiken?
Jah je kan elke mail server gebruiken die je wilt.
Maar als het goed is heeft je host er ook 1, die zal ik dan gaan gebruiken.
ik heb mail nu vnaaf m'n eigen server ... *-)
maar welke smtp server gebruiken jullie? / is goed?
Je moet nu denk je smtp van je eigen internet provider (planet denk ik)

Je kan kijken of deze hosts het zelfde probleem hebben, zo ja, dan is je script vaag. nee dan licht het aan planet
Klik
Ik krijg het niet voor elkaar ander smtp servers aan de gang te krijgen. hij geeft steeds errors. alleen met planet doet ie het.
...

Reageren