Hallo, op mijn website gebruik ik op verschillende pagina's (oa admin gedeelte) dit script om in te loggen, en om ingelogd te blijven;

<?php
error_reporting(E_ALL);
$auth = false;

$user = array("--","--");
$pass = array("--","--");

$num = count($user);

if (isset($_SERVER['PHP_AUTH_USER']) && isset($_SERVER['PHP_AUTH_PW'])) {
for($i=0; $i<$num; $i++) {
if($_SERVER['PHP_AUTH_USER'] == $user[$i] && $_SERVER['PHP_AUTH_PW'] == $pass[$i])
$auth = true;
}
}

if(!$auth) {
header('WWW-Authenticate: Basic realm="admin section"');
header('HTTP/1.0 401 Unauthorized');

echo '<center><h1>Authentication failed</h1>Username and Password required<br><br>Private Section !!!</center>';
exit;
}
{

?>

is het ook mogelijk om daar weer uit te loggen? de enige manier die ik momenteel weet is door de browser te sluiten (alle openstaande)

kan het ook via een script? ik heb dit oa al geprobeerd;

<?

$auth = false;

if (isset($_SERVER['PHP_AUTH_USER']) && isset($_SERVER['PHP_AUTH_PW'])) {

$auth = false;

}
?>

maar dan werkt het niet :( (hij geeft geen error ofzo, maar ik weet gwn dat ik nog ingelogd ben, aan de hand van een check).
hmm, als ik dan geen gebruikersnaam of wachtwoord in vul, en dus gewoon op annuleren klik word ik wel uitgelogd, maar als ik vervolgens naar admin gedeelte wil, hoef ik niet eens een wachtwoord weer in te vullen... :P ik ben in 1x binnen...
Er stond wel op die site (php.net), dat er geen echte goede manier is om uit te loggen.
ja ik zag het... verdorie, dan zal ik dus wel compleet inlog systeem moeten maken? gaat weer uren miss dagen werk in zittne voor ik dat up en running heb, want ik wil dus, dat als je ingelogd bent, dat er op de gewone site ook extra opties bij komen (bij elke pagina met text bijv: 'bewerk deze pagina')
ja ik zag het... verdorie, dan zal ik dus wel compleet inlog systeem moeten maken? gaat weer uren miss dagen werk in zittne voor ik dat up en running heb, want ik wil dus, dat als je ingelogd bent, dat er op de gewone site ook extra opties bij komen (bij elke pagina met text bijv: 'bewerk deze pagina') ik moet dus een simpel maar veilig inlog systeem hebben... die met een simpele check kan kijken of ik ingelogd ben, zodat ik een if = ingelogd dan: geef knop met bewerken weer

mogelijk is..
browser sluiten werkt altijd
ja dat weet ik :P ma dat is niet echt mooi hea... gwn ff uitlogge dat zou mooi zijn :P
Ik sluit mijn Firefox nooit af dus :-)
*zucht* gebruik opera man :P

Reageren