hey mensen, ik heb voor een profielen website een "voeg toe als vriend" scriptje,, dus wanneer een member de profiel bezoekt van een andere member kan hij die toevoegen als vriend.....
ik heb het volgende script daarvoor inelkaar gezet:
if (isset ($_GET['addvriend'])) {
$addsql = "INSERT INTO voegvriendtoe(vriendid, username, vriendnaam) VALUES ('','".$username."', '".$row[username]."')";
mysql_query ($addsql) or trigger_error (mysql_error());
echo "$row[username] is toegevoegd aan je vriendenlijst";
}
echo "<a href=?page=profielen&func=overzicht&show=3&addvriend=$row[username]>voeg deze persoon toe als vriend</a>";
}
elseif ($_SESSION['loggedin'] != 'ja'){
// fout je kan niet toeveogen
}
?>
het werkt wel..... alleen probleem is dat ik 10 keer kan klikken op de link voeg toe als vriend en dat hij hem dan ook 10 keer in de DB zet.... hoe los ik dat op ?
Voor deze tekst een controle toevoegen.
<?php
if (isset ($_GET['addvriend'])) {
$addsql = "INSERT INTO voegvriendtoe(vriendid, username, vriendnaam) VALUES ('','".$username."', '".$row[username]."')";
?>
Dit is de controle:
<?php
if (isset($_GET['addvriend'])) {
$sql = "SELECT FROM voegvriendtoe where username = '$username' AND vriendnaam = ' $row[username]' ;";
if (!mysql_num_rows(mysql_query($sql)))
{ // Jouw code }
?>
if (isset($_GET['addvriend'])) {
$wsql = "SELECT FROM voegvriendtoe where username = '".$username."' AND vriendnaam = '".$row[username]."'";
$wresult = mysql_query($wsql);
if (!mysql_num_rows($wresult)) {
}
}
echo "<a href=?page=profielen&func=overzicht&show=3&addvriend=$row[username]>voeg deze persoon toe als vriend</a>";
}
?>
maar hij doet het niet ??? hij voegt wel gewooon die persoon toe,, en ook als ik het 10 keer doe en wanneer je op de link gelikt hebt geeft hij deze melding
Warning: mysql_num_rows(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in c:\appserv\www\hs\modules\profielen\voeg_vriend_toe.php on line 24
rZa is toegevoegd aan je vriendenlijst
Als het goed is gedaan door me ziet dit er dan zo uit:
<?php
//Dit is de controle:
if (isset($_GET['addvriend']))
{
$sql = "SELECT FROM voegvriendtoe where username = '$username' AND vriendnaam = ' $row[username]' ;";
{
if ($_SESSION['loggedin'] == 'ja')
{
if (isset ($_GET['addvriend']))
{
$addsql = "INSERT INTO voegvriendtoe(vriendid, username, vriendnaam) VALUES ('','".$username."', '".$row['username']."')";
}
}
elseif ($_SESSION['loggedin'] != 'ja')
{
}
}
}
?>
Als het goed is gedaan door me ziet dit er dan zo uit:
<?php
//Dit is de controle:
if (isset($_GET['addvriend']))
{
{
if ($_SESSION['loggedin'] == 'ja')
{
if (isset ($_GET['addvriend']))
{
$addsql = "INSERT INTO voegvriendtoe(vriendid, username, vriendnaam) VALUES ('','".$username."', '".$row['username']."')";
}
}
elseif ($_SESSION['loggedin'] != 'ja')
{
}
}
}
?>
nu laat hij helemaal niks zien geen foutmelding en ook geen voeg toe link........