Ik heb een lay-out met divjes.
Aan de linkerkant is het menu geinclude waarbij ik de betreffende tekst voor de pagina ophaal.

Nu wil ik graag de inhoud van de paginas op de plek hebben staan waar thans Content staat en dit is : div id="midden".

Hoe pak ik dit aan?

PS met frames dan werk je met targets die je vervolgens een naam geeft welke je terug laat komen in de link waar je de desbetreffende pagina opvraagt.
Voorbeeld

Ik doe het nu zo dat ik daar waar Content staat zet ik op de betreffende pagina de query neer waar de inhoud van de pagina wordt aangesproken.

Wanneer ik fout ga met mijn gedachtengoed dan hoor ik het graag :-)
Wat is nu precies het probleem?

Gaat dit nu over HTML of PHP?
Het gaat over CSS.
Zoals mijn opzet nu is gaat het niet lopen.
Ik heb het welbekende ontwikkelde menu erin.
Zover gaat het goed alleen wanneer je dan nu op de home pagina klikt krijg je error want de url routing klopt niet meer.

Dus dit moet anders en ik denk dat ik voor dit hier van dit menu afstap.
Moet maar wat anders worden om de content voor de pagina's op te halen.
Weet echt niet wat maar goed het idee is dus de paginas te maken met CSS en de content uit de database halen.
Hallo Lissy,
Je kan het beste niet met frames werken, om verschillende reden (met name usability, zoekmachines enz.). Je kunt beter met alleen div-jes en CSS aan de slag gaan, omdat de zoekmachine zo sneller door de broncode is en sneller je informatie heeft gevonden die hij wil hebben.
Maar ik snap je vraag ook niet helemaal...
Met divjes kan je niet met target werken, omdat div overflow niet hetzelfde werkt als een iframe/frame. Je zal de pagina gewoon moeten laten herladen, of AJAX gebruiken.
OK dan toch maar aan de AJAX (en dat terwijl ik niet echt een huishoudelijk type ben :-))

Kijk wat wil ik (is mijn nieuwe goal/uitdaging) is het maken van een pagina (site) d.m.v. CSS waarbij er dan 5 divjes:
boven - links - rechts -midden - onder
zijn.

Dit wordt als volgt opgebouwd:
links is voor de linken voor de verschillende contents (paginas) die in het midden verschijnen.
Boven komt een banner (logo) en Onder is voor de copyright etc.

Het loge (de header) hoeft niet per sé in een div-je te staan, maar kan ook alleen een plaatje zijn. Dit scheelt je weer code zodat hij bij de client sneller wordt weergeven én de zoekmachine vindt eerder je content (de informatie waar het uiteindelijk om gaat). Je kan de div voor het menu (links dus) met css links uitlijnen dmv float: left;. Zo kun je het ook met de rest van die div-jes doen (boven (de header) kun je het beste laten vervallen dus voor alleen een plaatje en onder (de copyright) kun je ook gewoon met een <br /> iets lager plaatsen zodat je daar ook geen div voor nodig hebt...

Verder zou je eht best even naar de CSS-tutorials van Jan kunnen kijken...
Bedankt Jip!
Ik heb de tuts allemaal uitgeprint en ga hiermee aan de slag :-)
Oh en Lissy, als je herladen van de pagina niet erg vindt, kan je zo'n menusysteem gebruiken als waarvan er ook al meerdere staan. (1 layout voor meerdere pagina's, onder het kopje overig).
Je klikt op een link.. je krijgt bijvoorbeeld: ?page=1 achter de url, en je include de, bij key 1 horende, pagina.
Hierbij moet je wel goed op beveiliging letten. Verder kan je ook in 1 keer alles laden, maar bepaalde divs verbergen, en met javascript weer zichtbaar maken en de ander verbergen. (of is dat AJAX? :S)
Dank je wel ik ga is neuzen :-)
Ik was hier idd naar op zoek :-)

Reageren