Toen je op PHPHulp nog ongeregistreerd kon reageren, heb ik hier regelmatig een vraag gesteld. Daarna heb ik hier nog veel rondgesnuffeld, maar heb me nu dan toch even geregistreerd. Wat ik eigenlijk mis op phphulp is een chatbox oid.
Soms heb ik een klein PHP vraagje... of een vraag wat met spoed beantwoord moet worden, maar dan werkt een forum-systeem niet altijd lekker. Je moet net de mazzel hebben dat er dan iemand is die én online is én naar jou topic wilt kijken én wilt reageren op jouw vraag.
Ben ik de enige met dit idee, of zijn er meerdere die dit idee steunen?
Ik steun het idee. Ik probeer toch al wat veranderingen er doorheen zien te krijgen, dit zou wat mij betreft een goede toevoeging zijn. Gewoon een chatbox gebaseerd op AJAX in plaats van Java :)
ik zou dan gewoon irc pakken, maar ik ben enorm bang voor een grote hoeveelheid profiteurs die snel hulp willen en daarna vertrekken. Voordeel is wel dat het erg gezellig kan zijn.
Het kan pas gezellig zijn als je een beertender-class installeert, maar het is nogal lastig om je LCD-scherm opeens bier te laten brouwen.. ben nog steeds naar de mogelijkheden aan het kijken :)
ik zou dan gewoon irc pakken, maar ik ben enorm bang voor een grote hoeveelheid profiteurs die snel hulp willen en daarna vertrekken. Voordeel is wel dat het erg gezellig kan zijn.
Zal toch wel zo ingesteld kunnen worden dat alleen PHPhulp.nl leden toegang kunnen krijgen tot de chatbox?
Lieve Arjan, hij die geen normale webhosting heeft (qua snelheid) heeft al helemaal geen Java ondersteuning. Of is dit te simplistisch :P ?
Een IRC-channel zou ik wel leuk vinden. Dan kan je je eigen client gebruiken, en als ze bots zouden toelaten zou mijn chat (naja, een alfaversie die ik ergens heb weggemoffeld) er ook gebruik van kunnen maken. En aangezien die gewoon over poort 80 gaat en werkt in IE en FF zonder addons/plugins...
Maar alsjeblieft wel IRC iig, zodat ik mijn eigen programma;s kan gebruiken, aangezien dat voor iedereen prettiger is. (geef toe, wat heb je liever open staan? PHPhulp website met een java-applet en een hele browser eromheen, of een programma dat je naar jouw smaak kan aanpassen en kan minimaliseren e.d. (moet het wel een degelijke client zijn :P ))