Ik heb hier een server staan "e-@ction enterprise server".
Ik dacht hier wat mee te gaan hobby-en.
Maar hij wil niet.
Krijg een beepcode 1-3-3-1.
Dit zou moeten staan voor "28 Autosize DRAM".
Weet iemand hier wat dat precies inhoudt.
Ik heb al gegoogled maar kan niks vinden.
Ja dat was mijn idee maar ik heb al 4 dezelfde ramkaartjes ingestoken.
Ook in de juiste slots. De kaartjes zijn ook nog extra gecontroleerd.
Het enige wat ik nu kan bedenken is dat de snelheid niet goed is.
Maar ik was toch onder de indruk dat als ze sneller zijn dat dat dan geen probleem geeft.
Ik heb zelfs een tweede insteekkaart Waar de ram op moet kunnen bemachtigen, maar niets helpt.
Tenzij allebei die kaarten kapot zijn, maar hoe kontroleer je dat dan hè.
Het is een Phoenix bios? Betekend basicly dat hij niet bij zijn externe geheugen kan komen, of dat deze kapot is of dat er geen extern geheugen opzit.
En aangezien het (waarschijnlijk) een oude bak is kan dat wel weer kloppen, die dingen zijn erg presies met hun geheugen. Dimmetjes, simmetjes, voltages, grootte, merk etc.
Aan de code te zien 1331 denk ik dat het een phoenix bios is , ja.
Oude bak ?
Als ik de berichten op internet kijk was het in 1999/2000 state of the art.
Ik wil hem graag aan de praat krijgen. Er zitten 2 550 Mhz pentium3 XEON processors in (kan uitgebreid worden naar 4 ).
Er zitten 10 scsi harde schijven in. Tapestreamer enz.
Ik heb een vermoeden dat er tot 900Mhz processoren in kunnen.
Al met al een heel leuk hobby apparaat.
Omdat ik vorig jaar een cursus linux heb gevolgd, kan ik dit hiermee mooi in de praktijk brengen.
Ik krijg vrijdag ook nog zgn. servergeheugen.
Misschien dat dit de oplossing is. Anders denk ik dat ik twee kapotte insteekkaarten heb.
Probeer eerst eens het bios te resetten (batterij er uit of iets doorverbinden). En zet de bios defaults eens terug.
Hierna kun je nog:
Alle apparaten van het moederbord halen (Schijven, kaarten, etc) en geheugen er uit.
Aan zetten en luisteren wat er gebeurd, geeft de PC 1 piep of een andere piepjes is het goed en weet je dat het waarschijnlijk niet aan het moederbord en processors ligt.
Zo niet dan kun je beginnen met zweten ;D Haal in dit geval de processors er eens af en luister wat er gebeurd.
Dat het standaard teveel meuk in beslag neemt, geheugen en hardeschijf... Maar begrijp ik het goed? Wil je een server met X? Pak dan gewoon windows 2000, die zijn sneller dan linux distro's als het aankomt op een server met X.