IE 7 Bèta is released. Ging hem downloaden en toch maar IE6 opnieuw geinstalleerd.
Mijn ervaringen met IE7 tot nu toe:
Ik zag op hccmagazine.nl zag ik toevallig dat de tweede bèta van Internet Explorer 7 is released. Oke, downloaden en installeren dan maar. Je zou IE 6 namelijk altijd nog terug kunnen zetten, en misschien zou ik deze wel houden, omdat het volgens Microsoft een bèta was die bijna hetzelfde zou zijn als de Final Release. In de Final Release zullen alleen de foutjes met het vastlopen van IE worden weggewerkt.
Maar goed, installeren en dan opnieuw opstarten omdat IE zo zwaar in Windows zit verwerkt. Ik start opnieuw op en start de Internet Explorer browser. Direct zie ik dat de Favorieten en de bovenste menubalk zijn weggevallen en het replacement zijn een paar icoontjes onder de vergrote adresbalk.
Blijkbaar heeft Micro$choft wat uit de Mozilla Firefox code weggehaalt, want de lijst met zoekmachines waardoor je makkelijk kan zoeken lijkt verdacht veel op die van Firefox. Bovendien zitten er ook precies dezelfde functies op, niet meer en niet minder.
Maargoed, nu even naar de websites kijken. Het valt op dat IE 7 de paddings, margins, en fonts anders hanteert want hccmagazine.nl ziet er nu wat anders uit. Maar het ergste moet nog komen!
Ik ga naar een bekende IE bugsite. Daar ziet het-er-nog-wel-redelijk-uit maar er zijn toch nog aardig niet opgeloste IE bugs! En sommige pagina's weergeeft ie niet goed. Volgende bugsite dan maar toch nog hoopent op betere resultaten. Nou die bugsite zelf doet het nog half. Nog niet eens over de bugs gesproken die worden behandelt!
IE blijkt zich nog steeds niet aan W3C's standaarden te houden wat browsers zoals Safari, Firefox en Opera wel doen! !important wordt bijvoorbeeld nog steeds niet ondersteunt en IE parser nog steeds de HTML in tekstbestanden(zie bijlage). Diverse IE bugs bestaan nog steeds IE 7 is op sommige punten nog slechter dan IE6!
Maar het ergste moet nog komen. Even naar mijn site om de beloofde XHTML 1.1 ondersteuning te testen. Wat blijkt ?!?! IE 7 houdt zich ook daar niet aan en ondersteunt nog steeds geen XHTML! Hij houdt zich ook nog steeds niet aan de oude standaarden en sommige sites die juist perfect zijn geschreven volgens de standaarden ondersteunt IE 7 niet!
Het lijkt erop dat IE 7 alleen maar slechter is. De goede dingen op een rij:
-
Slechtere dingen
-Houdt zich nog steeds niet aan de standaarden
-Ik mis de menu's
-Tabbladen zijn niet mooi
-...
-...
-...
-en nog veel te gaan
Niet dat ik van plan was om van Firefox over te stappen, maar als ik het zou doen, dit ontmoedigt me nog veel meer! Blijkbaar hebben ze bij Microsoft al die maanden helemaal niks gedaan. IE 7 geeft alleen nog maar meer redenen om over te stappen naar Firefox. Erg jammer. Zo blijkt maar weer: wat een verkenner is kan geen browser zijn!
Download Firefox nu en gebruik een browser
45 views