Als het goed is komt er binnenkort weer een loterij met een boek wat ik beschikbaar stel. De vorige versie van het boek wat lotte heeft gewonnen. Php4+mysql het complete handboek.
Ikzelf heb het boek 'Dynamische websites met PHP' gekocht. Het is een goed boek voor beginners, er staat veel in over de basis en hoe je kan beginnen met PHP. Ook een basiscursus (x)html, css en een klein beetje Javascript staat erin.
Zelf vindt ik dat het boek mij niet echt geholpen heeft, maar dat komt misschien wel omdat ik 'expert' ben (meer gevorderd als een beginner), als ik mijn onderschrift mag geloven.
Ik ben begonnen met PHP5 zonder stress, dat boek heeft mij wel geholpen, om basisbeginselen van php onder de knie te krijgen en ook te snappen hoe ik de code moet lezen.
Ik ben daarna over gegaan op php5+mysql het complete handboek (voor school ook gebruikt) en daar kan je het volgens mij net zo goed uit leren. Je kan daar van alles in vinden. Het nadeel vind ik wel dat je namen van functies binnen php moet kennen om gemakkelijk te kunnen zoeken in het boek.
Het boek is wel ideaal als je al een beetje kennis hebt van PHP.
Het 3e boek zou ik zelf nemen, puur omdat ik andere boeken uit die serie ook wel goed vind. Zelf heb ik de basiscursus van Peter Kassenaar doorgelezen, en daarna het complete handboek. Dan ken je de basis van PHP goed en kan je je verdiepen in geavanceerdere toepassingen en boeken voor gevorderden.
Die volgorde van boeken raad ik overigens iedereen altijd aan :)
Mocht je maar één boek willen kopen, dan zou ik voor het Complete Handboek gaan. Die is wat duurder, maar de belangrijkste dingen staan erin. Je zult er wel wat harder op moeten studeren wanneer je voor het eerst met PHP in aanraking komt, dan wanneer je eerst een basisboekje (van Peter Kassenaar bv.) koopt.