Hallo allemaal,

Zoals velen van jullie weten is Internet Explorer op bepaalde gebieden echt gewoon slecht. Kijk maar naar het topic van Sebastiaan (klik).

Nou kwam ik toevallig de website http://www.sucks.nl/ tegen, en dat bracht me op een idee...

Een website met uitgebreide artikelen over de browser, de css-bugs, hoe je als ontwikkelaar ervoor kunt zorgen dat je site juist weergeven wordt. Voor de gebruikers zouden er dan uitgebreide artikelen kunnen komen over Firefox; waarom het beter is, hoe je het gebruikt en dat je met Firefox allerlei handige extensies kunt installeren.

Nou had ik in gedachte om dat samen met de leden van PHPhulp te doen, die ook wel eens de makers van Internet Explorer een schop onder hun kont zouden willen verkopen.
Mij lijkt het in ieder geval een hartsikke leuk idee om samen met wat andere ontwikkelaars een website te maken over een onderwerp wat ons toch wel bezig houdt.
Als je intresse hebt dan hoor ik dat graag, gewoon in dit topic hier...

Jip

lijkt me wel wat, je kunt me altijd mailen (schakenraadjuh[at]gmail[dot]com) om pm'e
Nog even ter aanvulling, de website zal waarschijnlijk gaan draaien op een gratis host. Ik heb nu nog even de ruimte die werd aangeboden bij Versatel, maar waarschijnlijk wordt het óf funpic óf een andere (betere) gratis host...
Maar misschien, wordt het op den duur wel een zelfstandige website met inkomsten =p.

Mijn e-mailadres is touwens het volgende:
he ja klinkt wel cool
Ik wil wel meedoen =)

Ik weet alleen niet of ik tijd heb, ik stuur je later een bericht!
Ik doe graag mee. Maar is ie.sucks.nl niet beter?
al bezet, btw wyger.nl is reclame vrij :)
Voor het hele CSS bugs universum heeft Mark Creeten al een site gemaakt.

http://www.gigadesign.be
Met een uitgebreid overzicht van hacks, b.v. deze
Oké, er is al wat voor, maar toch.. we leren er allemaal van als we er samen over gaan schrijven :) Dat is dan toch wel het beste idee denk ik.
Ik wil ook wel meedoen :)
* Nieuwe deelnemer (en linux gebruiker) meldt zich :)

Email:
typefreak.nl edwin@
Puur practisch oogpunt:
Hoeveel moeite/tijd/geld ga je stoppen in iets waar er al miljoenen van bestaan? Bedoel, het uitvinden van een bal is leuk... maar is er wel vraag naar?

Persoonlijk oogpunt:
Bashen op alles wat microsoft maakt is leuk, maar groei je daar niet over heen? Ik heb dat al tijden opzij gezet. Ja het is kut af en toe als ik een pixelperfect design maak en er voor IE vervolgens overal 1 of 2 pixels vanaf moet halen... Maarja, zo is het nou eenmaal.

En dat microsoft met ie7 weer de developers aan de kant schuift door ons weer niet de spullen te geven die ons beloofd zijn... so be it!

Er worden honderden blogs volgeschreven, laten we het daarbij houden. IE bestaat en veel mensen maken er gebruik van. In plaats van alle zooi van IE te documenteren kan je beter naar de buurman wandelen en hem vertellen hoe 'goed' firefox is.

Maar aan de andere kant, één centrale plek met Nederlandse uitleg kan ook wel practisch zijn. Blijft alleen de vraag hoeveel tijd/geld je erin wilt stoppen.. Beetje extreem voorbeeld: de 26ste ga ik collecteren bij de wedstrijd fcu-rodajc. Dat kost mij een halve middag maar levert uiteindelijk meer op dan dat je een hele dag stopt in een website snappie.

Hoe dank ook, als jullie er echt mee verder willen (zet eerst dingen op papier) dan sta ik volledig achter jullie.

Reageren