Ik heb op mijn site een sessions script werkend alleen wordt ik na zoveel tijd vanzelf uitgelogt. Komt dit doordat ik een tijdje niks doe of komt het doordat de sessions steeds vernieuwt moeten worden omdat je anders na bijv 10 min surfen er vanaf gegooit wordt. Ik heb nu een script gemaakt dat de sessions steeds vernieuwt maar als het niet hoeft gooi ik dat er natuurlijk het liefst uit.
Verder vraag ik me af hoe je in php kunt navigeren met mappen. Ik heb 2 sub mappen, admin en forum, Nu heb ik dus 3 keer op mijn site bijv config.php en header.php staan. In html is het mogelijk door <a href="../naam.html"> omhoog te gaan in een map. Maar als ik include("../config.php"); doe krijg ik een error. Is het mogelijk om toch naar een andere map te gaan op deze manier?
kan wel kloppen idd, maar dat moet je instellen in php.ini of niet? je moet dan aangeven dat de sessie wordt opgeslagen als een cookie op de client's computer.. kun je d8 ik doen via session_set_cookie_params() per keer.. heb ik 1 keer eerder gedaan maar weet niet precies meer hoe het werkt.. :) maar ff manual lezen en je komt een heel end..
session.gc_maxlifetime staat standaard op 1440 net ff opgezocht.. dus zolang duren sessions standaard.. zijn seconden..
?
Onbekende gebruiker
30-06-2004 11:31
uuhm tnx maar ik heb een account bij lycos :D. Dus ik denk niet dat ik dat zelf kan veranderen maar ik vroeg me gewoon af hoe dat in elkaar zat. Of je de sessions steeds moet vernieuwen of dat dat automatisch gaat. Ik denk eigenlijk dat dat automatisch gaat
Kan ik die info van hierboven trouwens met phpinfo(); te zien krijgen?
En welke manual bedoel je? waarschijnlijk eentje die bij apache zit of zo :)