mensen een vraag

in step3.php
is een form
met deze regel

<input disabled name="rubriek" type="text" value="<?=$db_rubriek;?>">

deze vraag ik in de complete.php uit
met deze regel

$rubriek = $_POST['rubriek'];

maar dan krijg ik deze foutmelding

Notice: Undefined index: rubriek in complete.php on line 45

Maar als ik het woordje DISABLED WEGHAAL in de zin van step3 dan doet hij het wel.
Maar dat disabled moet wel blijven bestaan.

wie weet een oplossing om toch disabled door te POSTEN???

thanx
Waarom moet dat disabled blijven staan? dan zet je hem uit, en kan je er inderdaad geen info uithalen...
Je moet eerst kijken of $_POST['rubriek'] wel bestaat.

<?php
// check
if (isset ($_POST['rubriek'])) {
$rubriek = $_POST['rubriek'];
}
waarom zou je uit een disabled velt geen info mogen halen ???
disablede velden of readonly velden worden nog steeds meeverstuurd. Je krijgt die notice omdat je geen isset hebt gebruikt; zie mijn vorige post.
Omdat hij disabled is... gebruik readonly of een hidden field.. afhankelijk van jou bedoeling.
@ Arjan: excuses, ik verkoop onzin. Een readonly wordt verstuurd, een disabled niet (net ff getest). Maar die notice van hem ligt toch aan het niet gebruiken van isset. Dan krijg je namelijk de melding 'undefined index'.
Heb je gelijk in, if(isset()); dient altijd gebruikt te worden voor zulke dingen.

Ik keek naar het zinnetje 'Maar als ik het woordje DISABLED WEGHAAL in de zin van step3 dan doet hij het wel'.
sorry maar wat is een isset?
met een isset controlleer je of een waarde wel bestaat. (of beter gezegt, of hij ge'set' is.

<?php
if(isset($_POST['waarde']))
{
echo $_POST['waarde'];
}else{
echo 'Sorry, de waarde bestaat niet.';
}
?>
Ik ben te eigenwijs, maar is het niet zo dat je met $_POST[] geen undefined krijgt, omdat hij altijd geset is, ookal misschien leeg. (Uiteraard niet, als je een veld aanroept wat niet bestaat, maar dat zou gewoon 'niet al te snugger' zijn).
Of zie ik nu een belangrijk punt over het hoofd (wat goed zou kunnen aangezien het al redelijk laat is)

Reageren