maar krijg steeds dezelfde error op de nieuwspagina:
Notice: Use of undefined constant enkelbericht - assumed 'enkelbericht' in c:\phpdev\www\nieuwssysteem\nieuws.php on line 171
line 171 = if($categorie == enkelbericht){
Ik kan de fout echt niet vinden, misschien iemand hier?
php.ini resetten? Tja, je kan de standaard php.ini pakken en terugzetten, of je backup want ik neem aan dat je altijd een backup maakt voordat je iets veranderd.
Verder zou ik je kunnen aanraden om een goed boek te lezen, de meeste vragen zijn nogal 'simpel'. Vragen die je makkelijk op kunt lossen met google, een goed boek, basiskennis of php.net.
"Nou, één tikfout heeft begin jaren 70 of zo een ruimtemissie naar Venus in de soep laten lopen. Ik vind het dus heel wat."
Hee, dat wist ik niet. Wat is het verhaal er achter?
Dit verhaal komt uit het boek Software Reliability: Principles and Practices, wat ik ooit tijdens mij studie tot me moest nemen. Ik kan het zo snel niet vinden, dus ik doe het even uit mijn hoofd.
In een stuk FORTRAN-code stond er iets in de trant van:
DO 5 I = 1.25
terwijl eigenlijk bedoeld werd:
DO 5 I = 1,25
In plaats van een loop die 25x werd uitgevoerd voor waardes van I, werd er nu een variabele DO5I aangemaakt (spaties in FORTRAN worden genegeerd tenzij ze bij een string horen) met de waarde 1.25 en dat had geloof ik niet het gewenste effect ;-)
[5 minuten later]
Even zitten spelen met alltheweb (ik ben niet zo'n google-adept ;-)) en het complete verhaal is hier te lezen. Het blijkt dat de schrijver van het boek zijn bronnen niet zo zorgvuldig heeft nagetrokken, en dat er als gevolg van de fout geen ruimtemissie is mislukt, maar dat iemand ontdekte dat de verwerkte data niet 100% nauwkeurig was.
Maar dat neemt natuurlijk niet weg dat spelfouten wel heel ernstig zijn ;-)
EDIT Over spelfouten gesproken: als je hier op het forum een bericht post, krijg je een melding dat je reactie "tegevoegd" is ;-)
Mag ik nog even op het probleempje "PHP Notice: Use of undefined constant" terugkomen?
Ik heb het namelijk ook maar het is volgens mij geen probleem met declareren. De volgende code geeft bij mij de Notice en wel in regel 24...
22 switch (strtolower($_GET['pagina']))
23 {
24 case klanten:
25 klanten();
26 break;
27 case klanten_invoer:
28 invoer_nieuwe_klant();
29 break;
Iemand enig idee wat er hier aan verbeterd kan worden?
Dit verhaal komt uit het boek Software Reliability: Principles and Practices, wat ik ooit tijdens mij studie tot me moest nemen. Ik kan het zo snel niet vinden, dus ik doe het even uit mijn hoofd.