Hij is nog niet helemaal af maar ik wil wel weten of de veiligheid een beetje ok is en de usability.
Door validator.w3 halen hoeft niet. Daar moet ik nog flink voor gaan zitten om dat allemaal weg te halen!
Opties die er nog komen:
Pagina over user met meer informatie (indien gewenst) en laatste 5 berichten en reacties;
Poll;
Navigatie met daarin links naar oa. een kalender waarop iedereen zelf een datum kan toevoegen met informatie;
Nog meer links in navigatie met informatie;
Who's online;
ook verander opties voor artikelen en 'minor nieuws';
dat bij veranderen alles op 1 pagina staat ipv openen van nieuwe pagina
Hmm dat was het denk ik (al zal ik er uiteindelijk nog wel meer bijverzinnen.
deze melding krijg ik, maar ik typ geen spatie,
verder gebruik je, <input type=hidden> en dit moet je altijd voorkomen (als de inputs nuttig zijn) ! Omdat ik zelf een bestandje kan maken, waarbij ik die input gwoon type=text maak, en dan zou ik dus gegevens vals in kunnen voeren.
Bij het inloggen (als ik bijvoorbeeld gewoon de velden leeg laat) mag de foutmelding wel wat duidelijker geplaatst worden. Daar in het rechter blok valt deze niet echt op.
Verder zou het geen slecht idee om je 'logo' aanklikbaar te maken (terug naar de beginpagina), en bij een foute inlog opnieuw dat formulier te tonen.
@ Shakes: misschien ken je mijn stokpaardje al, maar evengoed; je ontwerp is met tabellen. Het wordt intussen echt tijd om je in CSS te gaan verdiepen als je een beetje serieus websites wilt maken.
Je lay-out is vrij rechthoekig en dat kan uitstekend in CSS. Je code wordt er nog slanker door en je site wordt gemakkelijk te onderhouden.
Usability is goed navigeerbare pagina waneer er geen opmaak is, geen toetsenbord en geen kleur en geur. Oftewel: belangrijkste links bovenaan de pagina (sitemap e.d.), dan de inhoud op belang, en als laatst de zijbalken met de minder belangrijke links (links naar andere sites, laatste 10 berichten e.d.) En dat alles volledig zonder opmaak weergegeven. Voorbeeld.
Verder, waarom zouden er geen spaties in je wachtwoord mogen zitten? Waneer je hem md5'd, zou dat geen enkel probleem opleveren. Is het zo dat jij wachtwoorden open en bloot in je database dumpt?
Jelmer, ik sla wachtwoorden idd zo op. Wilde ze namelijk nog terughalen :(
moet je nooit doen, als er ook maar iemand langskomt die je wachtwoord van je db achterhaalt kan hij zo alle wachtwoorden eruit halen. gewoon even met de functie md5(); coderen.
je hebt toch toevallig je db wachtwoord niet open en bloot in je source staan? die moet je namelijk wel in een apart bestand zetten die je include oid.
over het terughalen, dat kan dan inderdaad niet meer, maar dat is dan ook de bedoeling van md5. dan moet je gewoon een scriptje schrijven om een nieuw wachtwoord aan te vragen. en dan overschrijf je het oude wachtwoord met een willekeurig gegenereerd wachtwoord, en dat mail je.
[quote=Shakes schreef op 15.02.2006 06:57]Jelmer, ik sla wachtwoorden idd zo op. Wilde ze namelijk nog terughalen :(
moet je nooit doen, als er ook maar iemand langskomt die je wachtwoord van je db achterhaalt kan hij zo alle wachtwoorden eruit halen. gewoon even met de functie md5(); coderen.
je hebt toch toevallig je db wachtwoord niet open en bloot in je source staan? die moet je namelijk wel in een apart bestand zetten die je include oid.
over het terughalen, dat kan dan inderdaad niet meer, maar dat is dan ook de bedoeling van md5. dan moet je gewoon een scriptje schrijven om een nieuw wachtwoord aan te vragen. en dan overschrijf je het oude wachtwoord met een willekeurig gegenereerd wachtwoord, en dat mail je.[/quote]
Nah db gegevens is in apart php bestand dat ik include. Zal even kijken voor pw!
ff wat anders: mag ik ff aannemen dat jij met fire fox werk. dan kom je in conflict met margin en padding voor de internetxplorer. let hierop. met css en relatieve waardes gaat dit beter. wat is meestal doe is alleen margin