Heeft iemand een leuk idee hoe je een tetris spel moet maken? Maakt nie uit met wat. Als ik het daarna maar op mijn site kan zetten. Ik heb zelf al veel op het internet gezocht maar dat is volgens mij niet mijn sterste punt. :p
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
PS. Ik heb flash mx dus als je weet hoe ik daarmee een tetris spel kan maken...
Trouwens, andere manieren om spellen te maken zijn ook welkom!!!
zeggeh Jip, jij wil mij wel ff jou zoek talent geven hé? Want ik kan dat zo te zien voor geen meter!!! Fette sites. Met mijn vertaalmachine (die ik áltijd bij de hand hep ;p) kom ik er vast wel uit!!!
Hier leer je al veel van: http://www.google.com/help/cheatsheet.html. Verder gewoon de juiste trefwoorden kiezen. Je kunt voor jezelf het beste een lijstje maken: Welke taal? DHTML Welk soort script? Tetris
enz.
Je zal eerst alle figuurtjes moeten maken, daarna alles gaan programmeren in ActionScript. En als je op flashfocus.nl wil reageren op het forum of de action lib wilt checken moet je jezelf gewoon ff registeren ;-)
hier en hier kun je twee JavaScript-varianten vinden. Helaas werken ze alleen goed in IE, maar misschien kun jij ze zo ombouwen dat ze het ook in Firefox doen? ;-)
En hier kun je nog veel meer spelletjes vinden die in javaScript zijn geschreven.