heey

Ik ben nu bezig met een website die in het nederlands en in het engels moet komen.

Zelf zat ik te denken om met 2 .ini files te gaan werken, wat vinden jullie hiervan?

Of hebben jullie misschien betere ideeën (geen MYSQL)

Greetz
Lukie
Je zou ook een MySQL tabel per taal kunnen maken. Identiek qua structuur en veldnamen, maar verschillend van naam en inhoud.

De taal kan in een url, maar een sessie is handiger, want dan hoef je er niet bij elke hyperlink die je maakt om te denken.
In mijn voorbeeld word gebruik gemaakt van een sessie, dan hoef je je links niet aan te passen.
@Jan

Luuk schreef op 20.02.2006 15:12
...

...betere ideeën (geen MYSQL)

;-)

oke, sessies lijkt me dan wel een goed idee, moet dan alleen nog is een tutorailtje grondig doornemen, want daar heb ik verder nog helemaal geen ervaring mee

Maar als ik nu sessies ga gebruiken, kan ik daarmee zorgen dat achter iedere link &lang=nl komt te staan of &lang=en
Dat is dan niet meer nodig Luuk. Een sessievariabele wordt onthouden, ook als je naar een andere pagina gaat. Zolang je maar session_start () bovenaan elke pagina hebt staan waar je die variabele nodig hebt.
iemand een goede url naar een sessie tutorial?
Heel kort:

- elke pagina waar je die var nodig hebt begint met session_start ();
- een sessievariabele maak je zo:

pagina1.php
<?php
//
session_start ();
$_SESSION['lang'] = 'NL';
echo '<a href="pagina2.php">pagina 2</a>';
?>

pagina2.php
<?php
//
session_start ();
echo $_SESSION['lang'];
?>

test maar eens uit :-)
@jan

Dus door die sessie word het goede bestand geincluded
en als er dan naar een andere pagina word gegaan, word er onthouden welke taal er is gekozen, en zo word weer het goede bestand geincluded (nl.inc.php of en.inc.php)
Ja, je kunt daarna op elke pagina die sessievariabele opvragen en aan de hand daarvan het goede bestand includen, of de goede tabel opvragen.
ik snap er echt helemaal niks van ;-)

ik zal is wat googlen ;-)
wat is het verschil tussen een sessie en een cookie

en op google kan ik niks vinden (alleen php.net maar das engels)

iemand een goede link?

Reageren