FF wil bij mij, in dit PHP-forum, geen alt-tekst weergeven bij de 'wijzig bericht' en 'quote bericht' ikoontjes.
Bij de advertenties en het PHP-logo worden echter wel gewoon alt-tekstjes weergegeven.
Is dat een bekend verschijnsel?
Ik zie het ook niet, maar ik zie het probleem eigenlijk ook niet... links edit. rechts quote.. ;-)

EDIT:
O yeah, ik ben van de beginner status af, WHOEHOE
Een alternatief is het title-attribuut, dat werkt volgens mij wel... Maar dan weer alleen in Firefox.
Waarschijnlijk heeft hij met de Developer-Balk de afbeeldingen gedisabled..
Ja, dit fenomeen klopt.
Firefox ondersteunt geen alt-teksten, althans geeft deze niet weer als je met je muis over de plaatjes beweegt.
Het title-attribuut wordt wel weer door Firefox ondersteund (maar niet door IE) en weergegeven in een geel kadertje. Dit wordt daarom vaak als vervanger gebruikt.
Oplossing: gebruikt zowel alt-attribuut als title-attribuut, dan zie je in zowel IE als FF de gewenste tekst.
Jelmer, jij zurft zeker op die mooie mac browser? :P zie jij em wel?
Als ik met de Devbalk de images vervang met alt attribuuts zie ik ze wel, dus FF kent ze wel..
Dan wordt het echt tijd dat dit forum een ingrijpende update ondergaat waarbij alle afbeeldingen worden voorzien van het title-attribuut ...
@Willem-Jan
Klopt, kent ze wel en ondersteunt ze in zekere zin dus ook wel, maar geeft ze niet weer als je met je muis over de plaatjes beweegt...
Klik maar eens op de rechter muisknop als je op een plaatje staat en kijk dan bij properties, daar vind je wel degelijk de alternate text.

@Burdy
Volledig mee eens...
Title werkt prima in IE hoor. Ik weet niet of het met images zo is maar met textarea's en andere input types werkt het prima.
Het werkt alleen niet bij de twee genoemde ikoontjes.
Alle overige afbeeldingen en hyperlinks worden keurig van alt-tekstjes voorzien.

Reageren