Hoi, ik zoek een script.. als ik dan inlog op de admin pagina dat ik kleuren van index.php en photo.php ect kan wijzigen.

Ik heb het dan over de bgcolor, fontcolor en ect een "class" die ik met html of php toewijs aan een tabel of tekst.

Ik wil deze kleuren dan makkelijk kunnen wijzigen vanuit de admin page, liefste dat het in MySQL wordt weg geschreven.

In de admin page wil ik voor elke optie waar ik de kleur kan aanpassen ook een colorpalet zodat ik daar met enkele klikken de juiste kleur heb, en color code (#000000) bijv.

Ik hoop dat er zoiets is, ik kan het zelf niet vinden (weet ook niet echt juiste zoek opdracht.)

Alvast bedankt
voor vragen plz ff mailen:
[email protected]
Het zou wel te doen zijn, maar zeker niet heel simpel.

Als je CSS niet in een extern bestand zet, maar bijvoorbeeld embedded (bovenin de pagina) dan kun je via PHP de juiste waardes in het CSS deel echoën.
Ik heb zoiets wel eens gezien maar die jongen die da had, spreek ik niet meer.
via CSS is juist klote, want ik moet voor mn zus een pagina maken, zij wil wekelijks die pagina verbouwen en dan kan ze door zn admin zelf de kleuren verbouwen.

Ik heb via CSS wel geprobeerd als extern bestand, maar dat snap ze niet.
kan het niet zo:

Je maakt een vakje, daar voor je een kleurcode in (eventueel d.m.v. een zelfgemaakt kleurpaletje)
Vervolgens druk je op 'pas toe'
Deze button zorgt ervoor dat de waarde naar je database word geschreven

In de pagina's waar je de kleur nodig hebt zet je boven aan:

$frontcol = 'de gegevens uit je tabel'
$bgcol = 'de gegevens uit je tabel'
..
..

en voor de achtergrondkleur van je pagina zet je dan:

<body bgcolor="<?php echo $bgcol ?>">

de edit was om het wat te verduidelijken
@ Ronnie: als mensen zelf kleuren en dergelijke in willen kunnen stellen kun je beter een gratis CMS downloaden. Ben je van het gedoe af.

http://www.opensourcecms.com/
PHP Newbie schreef op 22.02.2006 23:00
kan het niet zo:

in de admin kun jij een variabele 'kleur' aanpassen, die naar de database word geschreven.

Vervolgens laad je 'kleur' in de formulieren die je nodig hebt

Die colorpalet, moet je zelf maken denk ik

Zoals je hier zeg, zoek ik ong inderdaad iets.
Vul / Schijf weg /Wijzig in admin
en dan inlezen in een html / php formulier op de index pagina.

CMS is ook geen optie, deze zijn juist ook gebasseerd op CSS. en zit vaak zooi bij waar je niets aan heb (in haar geval)
Juist...

Nou omdat ik niet zo heel erg goed ben met script schrijven van PHP, wil ik jullie vragen zoiets te schrijven

En dan ook de waardes die ik moet gebruiken voor de database aan te maken, tabel opties enzo (VAR, UNSIGNED, bla..bla..)
ik zou zeggen;

begin er zelf is mee, als er problemen komen horen we het vanzelf
Beetje hulp met opzetten van database dan?, connectie maken lukt wel.

Praat dan wel over 6 pagina's dus weet niet wat makkelijkste is om in te delen
een tabel maken met de naam 'kleur' (weet je ho phpmyadmin werkt?)

De sql code is:

CREATE TABLE kleuren (
id int(11) auto_increment primary key,
bgcolor varchar(7) not null,
fontcolor varchar(7) not null,
);

ik gebruik een maxima van 7 karakters omdat je hebt:
# F F F F F F
^^^^^^^
1 2 3 4 5 6 7

Reageren