Probleemstelling:

A plane is standing on a runway that can move (some sort of band conveyer). The plane moves in one direction, while the conveyer moves in the opposite direction. This conveyer has a control system that tracks the plane speed and tunes the speed of the conveyer to be exactly the same (but in the opposite direction). Can the plane take off?

Graag jullie reacties ;)
Wikipedia
Als op aarde iedere mens een computer zou hebben met 1 terabyte (1024 gigabyte) opslagcapaciteit, zou dat in totaal slechts 0,0063 yottabyte opslagcapaciteit zijn.

???
Het is dus niet zo... :P
Hmm. Hoeveel harddisk zullen er zijn? Laten we zeggen, als we mp3-spelers enzo meerekenen, dat er 5 miljard zijn van gemiddeld 100 gigabyte (misschien neem ik het wat ruim ;-) ), dat is 10^20 byte (simpel afgerond). Dat komt dus niet eens in de buurt van een yottabyte.

Maar laat de NSA nog eens een miljard computers op Mars hebben staan van elk 100 terabyte. Dan krijg je 10^23, en zelfs dat komt niet echt in de buurt.
Hoeveel terrabyte is 1 yottabyte? (1000?) of een mil?
Bert en Rita zijn in de kelder. Rita loopt rusteloos heen-en-weer. Bert heeft haar beloofd dat ze zouden gaan wandelen in het park, nadat het de elektrische bedrading in de kelder klaar was. "Ik heb zes meter verlengkabel nodig," zegt Bert. Hij rolt zes meter tweepolige draad van de rol en knipt precies de juiste lengte af. Hij stript de isolatie van een eind, neemt dan een contrastekker en bevestigd die aan dat eind. Daarna begint hij met de stekker aan het andere eind. Rita heeft geen verstand van elektriciteit maar doet haar best om te helpen. Ze bekijkt de contrastekker en onderwerpt de kabel aan een grondig onderzoek. Toen Bert klaar was, zei hij, "ik zal eens kijken of het gelukt is," terwijl hij de stekker in een geschakeld stopcontact aan de wand drukt. Hij drukt op de schakelaar en de zekering brandt door. Wat was er mis gegaan?
Han schreef op 27.02.2006 16:01
Hoeveel terrabyte is 1 yottabyte? (1000?) of een mil?

Een yottabyte is een biljoen (10^12) terabyte
@koen:
Dat gaat niet werken
Gebruik jij de stelling van pitagogras. (of hoe de dat ook schrijft)

Dus schuine*2-rechtopstaand*2, De wortel van dat antwoord is de andere zijde.
(30*2)-(30*2) = 0 en daar de wortel van = dus 0, Ze staan dus naast elkaar ;)
Koen Bressers schreef op 27.02.2006 16:01
http://koenb.ko.funpic.de/kabel_phphulp.jpg

Dit had ik eruit.

Stelling van Pythagoras is: A² + B² = C², en niet A² x B² = C². Met de stelling van Pythagoras komt er 42,43 uit (zie mijn post op vorige pagina)

Reageren