Tsja deze keer maar even een Flash MX04 vraagje.
Ik heb dit stukje AS:
loadVariables("vars.php", "", "POST");
blaattxt = blaat;
blehtxt = bleh;
blaattxt en blehtxt zijn dynamische textvakken en blaat en bleh staan in vars.php :
<?
$blaat = "Welkom";
$bleh = "op deze site";
?>
Maar het werkt niet :(
Die textvakken geven gewo0n undefined als output ...
probeer <br> eens --> dit werkt bij mij wel desnoods eens proberen met \n
?
Onbekende gebruiker
05-07-2004 13:48
Veewee: Param werkt wel... Try if you don't believe... :)
?
Onbekende gebruiker
05-07-2004 15:37
om de gegevens in flash te tonen zit het probleem waarschijnlijk bij de actie in flash, je gebruikt de actie loadVariables("vars.php", 0,"POST");
eerst en vooral, loadVariables gebruik je om gegevens in een movieclip in te laden, staan je dynamische tekstvelden gewoon op de hoofdtijdslijn moet je gebruik maken van de actie loadVariablesNum("vars.php",0);
de eerste parameter verwijst naar de php pag en de tweede parameter staat voor de level van de movie, wanneer je niet werkt met levels in flash dan zit je oorspronkelijk steeds in level 0.
ook moet ge erop letten dat de var afgedrukt wordt alsvolgt:
&varnaam=var1, blablabla
een betere methode om met flash en php te werken is dat je vanuit de php steeds een array laat uitschrijven, deze kan je makkelijk in flash binnenhalen en je hebt het voordeel dat je de flashmovie pas kan laten starten nadat alle info van de array ingelezen is, dit wil ook zeggen dat er maar 1 maal connectie moet gemaakt worden met de db, is heel handig meegenomen wanneer je een site hebt met heel wat bezoekers (simultaan)
rafael, en hoe werkt dit dan juist?
had geprobeerd om op mijn flashmovie een copyright te zetten, als er een param niet stond laadde het filpje niet, maar heb het nooit werkend gekregen :s
op het forumù van flashfocus konden ze mij ook niet helpen...
Veewee:
Ik zal je een voorbeeldje geven ;)
Dit is bvb de code om je movie in te voegen :
<object classid="">
<param name="movie" value="Info.swf">
<param name="quality" value="high">
<param name="FlashVars" value="info=Dit is een voorbeeld van FlashVars&info2=Dit werkt hoor">
<embed src="Info.swf" width="241" height="157" quality="high" pluginspage="" type=""></embed>
</object>
Zie je de flash vars staan? In je root van de flash movie is nu 'info' en 'info2' geset naar de waarde die ik hier opgaf... :)
Rafael jij kan wel een beetje flashen he?
Ff nog een vraagje:
Stel in flash heb ik :
blaat = "Ow wat leuk!";
bleh = "So0w :)";
Deze wil ik aan PHP geven doe ik dat dan zo:
loadVariables("pagina.php", this, "POST");
???
Mitch:
Ik doe dat meestal zo:
loadVariablesNum ("pagina.php", "0", "Post");
als je nu in je 'pagina.php' bvb gaat zeggen->
<? echo $blaat . " " . $bleh; ?>
dan zullen deze er echt aanwezig zijn... :)
Je kan ter bevestiging ook onderaan in je 'pagina.php' bvb
echo "status=Vars ontvangen";
zetten... Dan wordt je dynamic text field met naam 'status' geset als de andere vars overgebracht zijn...