Geachte mensen,

Ik verban vaak mensen via het IP van m`n site,

Maar ze komen net zo hard weer terug via een Proxy

Is er mischien een methode om dit te stoppen?
koen schreef op 30.05.2006 10:07
Ik neem aan dat een proxy geen browser gebruikt maar een speciaal soort programma, misschien kan je het op die manier zien ...?

Je kan gewoon bij je browser een proxy instellen, dus dat speciale programma is gewoon een browser.
als jij internet via een proxy en jij vraagt een site op, dan vraag je die aan de proxyserver. De proxyserver haalt de site binnen en stuurt die naar jou.
Doordat de proxyserver de site binnenhaalt zie je andere gegevens in PHP als je werkelijk zou willen zien.

Zie het als MSN jij vaagt aan mij een site binnen te halen en dan de bron naar jou te sturen. Dat is precies wat een proxy doet.
DaeDaluz schreef op 30.05.2006 11:51
[quote=koen schreef op 30.05.2006 10:07]Ik neem aan dat een proxy geen browser gebruikt maar een speciaal soort programma, misschien kan je het op die manier zien ...?

Je kan gewoon bij je browser een proxy instellen, dus dat speciale programma is gewoon een browser.[/quote]

Met php kan je toch aanroepen welke browser die persoon gebruikt? Als hij een proxy gebruikt, ziet hij dat de browser van de persoon of van de proxy?
Ik neem aan van de proxy, en dat zal wel een speciaal proxy programma zijn, denk ik :p
Is te faken dus niet op aan gaan. Er bestaan luisten met anonieme proxies die kan je gebruiken
Even een complete uitleg. Iemand bezoekt jouw site met een proxy, die heeft ip x.x.x.x (REMOTE_ADDR). Jij wil weten of dit een proxy is. Op jouw site staat een pagina www.example.org/test.txt met daar in "test". Vervolgens open je een socket en stuur je naar het IP de volgende request:

GET http://www.example.org/test.txt HTTP/1.0
Host: x.x.x.x

Hierna kijk je naar de response die je terug krijgt, heeft deze een 200 status en is het body gedeelte de inhoud van het bestand ("test") dan is het een proxy, zo niet dan is het een gewoon IP.
Nu kun je het beste het IP onthouden voor de volgende keer.
maar mijn beveiliging werk ook best.
oké hij houw niet alles tegen maar je moet maar net weten welke het is toch? want de meeste houd mijnes tegen.. en is er een proxy die door kom die geef je dan gewoon een ban!

en ik heb me site zelf getest met verschillende proxy's en ze kwamen geen van allen door mij beveiliging.
zelf aan hackers gevraagd die ik ken of ze met proxy's op me site kwamen en die kwamen er ook niet op!

met andere woorden hij werk goed genoeg!
Nou ben ik eigenlijk toch benieuwd,

Hoe doe jij het dan flexx?

Bij voorbaat dank.

{{ Trouwens, ik zit nu op je site, Met Proxy.. }}
dat vind ik heel knap je :) welke site zit je dan?
http://hidemyass.com/ kan zien of er een proxy wel of niet online is dus als je het een beetje slim aan elkaar koppelt kan je een anti proxy script maken :)

Reageren