Ik heb even een vraag over het toevoegen van informatie in een database. Informatie uit de database halen lukt me wel. Maar ik wil nu dat bezoekers ook dingen kunnen toevoegen. Ik zat om te oefenen een heel simpel gastenboek te maken. Hij werkte perfect maar de form om toe te voegen werkt alleen niet.
Dit heb ik dus uit Bas zijn newssystem tutorial:
$sql = "INSERT INTO gastenboek (id, naam, bericht) VALUES ('$HTTP_POST_VARS[naam]', '$HTTP_POST_VARS[bericht]')";
Ten eerste weet ik niet of dit helemaal juist is. En mocht het toch juist zijn weet ik niet waar ik het moet plaatsen zodat de informatie uit de form daar opgeslagen wordt..
Raf, ik krijg een parse error kun je plz effe de juiste code geven, dit werkt niet:
<?
mysql_query "INSERT INTO gastenboek naam,bericht VALUES ('$POST[naam]', '$POST[bericht])";
?>
<?
/* Vars ontvangen
Heb hier input voor staan, om zeker geen dubbele vars te krijgen later */
$input_naam = $_POST['naam'];
$input_bericht = $_POST['bericht'];
@mysql_query("INSERT INTO gastenboek(naam,bericht) VALUES('$input_naam','$input_bericht')");
?>
Mitch: Dit heeft weinig nut, maar dat is gewoon mijn manier van werken denk ik... Ik vind het altijd handig om direct te zien welke waardes van een form komen... Ieder zijn manier van werken zeker :D