Beste PHP hulp,

Ik heb hier op phphulp.nl even wat rond gegeken naar een script, alleen heb ik niet hetgene gevonden naarwaar ik zocht. Misschien dat jullie hierop antwoord kunnen geven:

Ik wil namelijk dat doormiddel van een link waarin het ipnummer in zit verwerkt, hij via een script het opegegeven ip nummer blockt doormiddel van een .htaccess bestand.

Voorbeeldje:
Ik heb een link gemaakt: link.php?ip=0.0.0.0
Nu neemt hij dus het ip nummer doormiddel van $_GET['ip'], en moet hij dit dus schrijven in een bestand.

Echter wil het bij mij niet lukken, want na het gebruik van de volgende code geeft de server error 500 aan:

$user = $_GET['user'];
$datum = date("j M Y H:i");

// Bestand openen met oude ipnummers, waarin staat: deny from 0.0.0.0
$file = "Ban-A-User-OldforNew.php";
$fopenr = fopen ($file, "r");
$block = fread ($fopenr, filesize ($file));

$bericht = htmlentities($bericht);
$bericht = nl2br($bericht);
$bericht = stripslashes($bericht);
$file = "test/.htaccess";
$fopenr = fopen ($file, "r");
$msgs = fread ($fopenr, filesize ($file));
$fopenw = fopen($file, "w+");
fwrite($fopenw, "order allow,deny
deny from $user
$block
allow from all");

Kan iemand mij vertellen hoe het kan, alvast enorm bedankt!!!

Met vriendelijke groet,

Peter van Dam
Srry voor de vele vragen, maar hoe kan ik dan het bovenstaande script samenvoegen met de htaccess bestand?

En hoe moet ik de geblokkeerde ip's op laten slaan. En is het noodzakelijk in ieder bestand een code mee te geven, of is het de bedoeling dat die php codes in het .htaccess bestand komen te staan....

Nogmaals bedankt
kzou dat systeem van jouw niet gebruiken.... das nogal te misbruiken

link.php?ip=jouwip

dan ben je al de lul
Ziet eruit als een heel goed script, alleen zit ik met een probleem.

Iedere keer als ik iemand will blokken, blokt hij iederen, wat ik ook aanvink, of niet aanvink, of doe, hij blokkeerd altijd iedereen.

Weet iemand waar dat aan ligt?
Want het .htaccess begint telkens met deny from all, dan een raar vierkantje, en dan deny from xx.xx.xx.xx

oftewel een ip nummer...
Maar hij blokt altijd...
Weet iemand mij te vertellen wat er fout is in het script van http://www.phphulp.nl/php/scripts/8/252/

Hij blokkeerd namelijk alles nadat je op welke manier dan ook iemand wil blokkeren of alleen wilt toelaten...

Alvast enorm bedankt!
deny from all is natuurlijk fout. Moet allow from all zijn, en dan vervolgens de losse deny's.
Wat moet ik dan precies aanpassen, want hij start idd hoe dank ook altijd met deny from all...

Tnx
- je opent het script in een editor
- je drukt op de toetsencombinat Ctrl+f
- je typt in "deny from all"
- kijkt of het resultaat is wat je zoekt
- vervangt het door "allow from all"

:p
Hey, slim idee. Zal eens uitzoeken :>

Reageren