Ik zou graag eens scriptje hebben dat er voor zorgt dat de datum van vandaag echo'ed. Als je dan op die datum klikt moet hij naar een pagina gaan met daarop informatie over iets dat in het verleden op dezelfde dag gebeud is.
vb:
link = "11/09"
pagina = "Op 11 september in 2001 vlogen de vliegtuigen in de WTC-torens"
De tekst die op de pagina te voorschijn moet komen zou ik graag in een .txt-bestand hebben opgeslagen. De informatie typ ik dan zelf in.
Ik zou de informatie graag willen tonen waar dan ook op mijn website door <?php functie(); ?> ofzoiets. Het PHP-bestand moet daar niet voor in de zelfde map zitten zal ik maar zeggen.
Mijn ervaringen is dat alles het beste en het snelste werkt als je dingen gebruikt waarvoor ze ontworpen zijn. Tekstbestanden zijn voor tekst. Gegevens stop je in een database.
is het niet mogelijk voor mij bijvoorbeeld een een tekstbestand te hebben met op regel 1: alles wat er op 1 januari in verschillende jaren is gebeurt, met HTML opmaak. op regel twee alles van 2 januari enzovoort.
en dat die regelnummers gelinkt worden aan de datum van de huidige dag. Dus dat 29 februari niet getoont wordt op 1 maart als het geen schrikkel jaar is.
Hmm volgens mij moet ik binnekort ook maar eens wat gaan leren over databases. Maar ik heb er geen zin in dus dan maar eerst even wat ervarender worden met de "tekstbestanden"