ik heb windows XP met IIS 5.0 en PHP 4.3.7 en ik kan bestanden en mappen in mijn wwwroot niet chmodden, niet met de php functie chmod() en ook niet met de functies in een ftp client. kunnen jullie me helpen?
btw dit is de fout melding die ik krijg:
Warning: chmod(): Permission denied in c:\inetpub\wwwroot\chmod.php on line 11
Ik draai ook een local servertje, maar dan met PHPTriad... Het enige dat je moet doen, is (zoals Dave zei) De rechten aanpassen van de file via eigenschappen. Windows doet dit niet automatisch. Je moet gewoon gebruiker iedereen toevoegen, en die de nodige rechten geven (lezen, schrijven, ...)
Lachen, maar windows houd er een ander filesysteem op na. NTFS heeft al meer ondersteuning voor chmod achtige toestanden, maar dat je kan chmodden, betekend niet dat de eigenschappen van chmod daadwerkelijk gebruikt worden in windows: sterker nog.. het is bijna totaal zinloos.
Bron: "PHP 4, Het Complete Handboek". Bladzijde 236
----------
Functie chmod(): Schakelt over naar de opgegeven octale modus. Werkt niet op windows-systemen.
----------
Hoe doe jij het dan?
Tsja k weet het niej ...
Ik heb NTFS en eerst kon ik niet in een zelfaangemaakt .txt filetje schrijven, toen heb ik via php een chmod() gedaan en toen kon het wel ... verrastte mijn ook :P