Mijn CMS met nieuwsberichten is bijna klaar. Ik heb, lieve forumleden, nog 2vragen.
1. Hoe kan ik zorgen dat alleen de laatste vijf toegevoegde berichten op de website index.php worden getoond? Ik heb wat lopen klooien met de DESC in combinatie met LIMI maar zonder succes....
2. Alle overige nieuwsberichten (minus de 5 recent geplaatste, die staan immers al op index.php) moeten worden weergegeven in een archief.
Iemand met een mooi voorbeeld script waar ik de antwoorden voor mijn vragen uit kan halen? Dat zou tof zijn!
SELECT * FROM TABEL ORDER BY id DESC LIMIT 0,5 voor de eerste 5 berichten
SELECT * FROM TABEL ORDER BY id DESC LIMIT 5 voor alle berichten na de 5 eersten
wederom dank voor de snelle reactie, @Sebastiaan, hoofdletters zijn aangepast, @ Lazy, als ik de LIMIT plaats op de gegeven plek, dan krijg ik een error op de volgende regel die begint met $res
De foutmelding luidt:
Warning: mysql_num_rows(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in
---- nu maar even dan het hele stukje code, dan weten jullie waar ik het over heb-----
$sql = "SELECT id,titel,datum,kop,substring(datum, 7, 4) AS year FROM nieuws WHERE SUBSTRING(datum, 4, 2) = $counter LIMIT 5 ORDER BY id DESC";
$res = mysql_query($sql);
if (mysql_num_rows($res) >= 1)
{
$year = "$row[year]";
$berichten = mysql_num_rows($res);
$month = maand($counter);
if ($berichten == 1)
echo "";
else
echo "";
while ($row = mysql_fetch_array($res))
{