Hallo.
Ik ben nu net begonnen aan php + MySQL.
Alleen nu zit ik met de volgende problemen.

1) hoe werkt phpMyAdmin ?
2) zijn er andere programma's ?
3) hoe instaleer ik phpMyAdmin ?
4) wat moet ik allemaal hebben voor een registratie
5) Hoe maak ik een tabel ? (en dan niet die code)
6) Waar zet ik de code van de tabel neer ?
7) hoe maak ik een database ?
8) welke programma's heb ik nodig ?
9) Heeft iemand links voor deze programma's
Ik raad je aan om de site van phpMyAdmin eens uit te pluizen. En verder even googlen op sql syntax of zoiets.
Oke dankje voor je snelle recatie.
Maar kan nog steeds hulp gebruiken :p
1) phpmyadmin is een tool om op een redelijk eenvoudige manier een database te beheren.
2) ja, maar phpmyadmin is de bekendste en meest gebruikte. Er zijn ook veel 'exe-programmas', phpmyadmin is lekker webbased.
3) hier onderaan leg ik het uit. Het is eigenlijk niet meer dan uitpakken, kleine wijziging en gaan.
4) registratie? Phpmyadmin is open-source en gratis te gebruiken.
5) Eerst een database aanmaken, daarin kan je tabellen aanmaken.
6) SQL?
7) Voorpagina, onder 'nieuwe database aanmaken'
8) Eehm, mysql is wel handig. En een webserver met php.
9) Ja, zie ook mijn handleiding bovenaan.
antwoord op :

5) Hoe maak ik die database acces of andere programma's ofzo ?
6) SQL ja en dat is een programma ofzo of wat ?
@Arjan: Je bent perfect...... erg netjes.
5) Waarmee denk je... je hebt het zelf over MYSQL... Verder is de vraag ook beantwoord bij 7.

5) MySQL. SQL is een programmeertaal, en daar heb je verschillende systemen van die daar op gebaseerd zijn. PostgreSQL, microsoftSQL etc etc.
Okey, ben met u website bezig.

EDIT: ook niet gelukt.
Als je in 3 minuten mijn handleiding doorgewerkt heb ben je echt hoogbegaaft, dan heb je onze hulp niet meer nodig lijkt mij.

Tip: Wees duidelijk en denk goed na voordat je een vraag steld. En zorg ervoor dat je een vraag duidelijk op ons overbrengt.

'Ik zoek een balpen' is iets anders dan 'Ik zoek een rode pen van het merk x met een drukknop aan de bovenkant'.
@ Arjan: het is me al eens eerder opgevallen, maar mag ik je een tip geven? Als je twijfelt over een 'd' of een 't' aan het einde van een woord, maak er dan in gedachten een bijvoegelijk naamwoord van.

"De hoogbegaafde jongen"

Hoogbegaafd is dus met een 'd' ;-)
Dyslectie, afhankelijk van de moeite die de topicstarter gedaan heeft lees ik mijn teksten 2x door en haal ik hem door de word spellingcontrole. En zoals je hierboven kunt zien heb ik het deze keer dus niet gedaan ;).

Reageren