Door
Natascha deeno
op 09-03-2006 11:00
gewijzigd op 09-03-2006 11:04
1.699 views
Hallo, nu kan het zijn dat het scriptje ergens al staat maar ik kan het nergens vinden. Ik zoek iets waarmee er maar 1 bezoeker op een pagina kan komen, stel ik ga naar pagina1.php en een 2e bezoeker gaat ook naar pagina1.php maar dan krijgt zij de melding dat er al iemand aanwezig is en later maar moet proberen. Wie kan mij helpen? Alvast bedankt.
Technisch gezien is het mogelijk maar er zitten wel wat haken en ogen aan. Ik zou het liefst werken met een database met gebruikers, en dan achter een gebruiker een Y of N zetten. Punt is echter... wat gebeurd er als iemand vergeet uit te loggen? Dan blijft de database ongewijzigd... en kan niemand anders erop tot die persoon uitlogt.
Tenzij je in de database ook een tijd neerzet, en iemand na een x aantal minuten als 'uitgelogd' beschouwt.
laat een popup naar boven komen op body unload, verwerk daarin een klein scripje die de DB aanpast, en sluit het venster meteen weer...?
mooie combo van javascript en php :)
Ik heb ook een hekel aan popups, maar het is wel efficient. Ik heb daar een leuke oplossing voor gevonden... klik hier en voeg daar eens 2x eenzelfde product toe.
ziet er goed uit, zoiets kan je gebruiken om 1 seconde een melding te weergeven dat de gebruiker uitgelogt wordt (als dat nog niet gebeurd is) dit is èn niet storend, èn geeft duidelijkheid
bedankt voor jullie spontane reactie's, ik omet wel bekenen dat ik ook niet zo gek veel verstand van database heb hoor, maar werk er graag aan. Het mooie zou zijn dat niemand hoeft in te loggen, iemand komt op een pagina en kan even op de pagina kijken, na seconden of 20 a 30 wordt hij doorverwezen naar een andere pagina, startpagina of iets dergelijks, maar op het moment dat bezoeker a op de pagina is, krijgt bezoeker b de melding dat er al iemand op de pagina is en het wellicht later kan proberen, dus gelieve geen inlogsysteem ect. Denk aan soort webcam dat je kan besturen, op dat moment heft iemand het roer/besturing in handen en kan een ander op dat moment alleen maar wachten tot de ander klaar is. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen aan een soort gelijke script, alvast bedankt
x natas