Hallo,

ik heb net in mijn database 20.000 regels gemaakt
maar mijn probleem is dat de id's nu hetzelfde zijn :S
nu moet ik al mijn regels een nummer geven :S
(een andere id)
en dat is echt veel werk.

weet iemand hier een oplossing voor?
@ Willem-Jan: hij geeft geen kolomnamen op, dus verwacht MySQL ze allemaal. Daarom moet die eerste dit worden: '' Dan regelt MySQL die autonummering voor hem.

@ SanThe: zoals gewoonlijk my friend :-)
Jan Koehoorn schreef op 11.03.2006 21:21
@ Willem-Jan: hij geeft geen kolomnamen op, dus verwacht MySQL ze allemaal. Daarom moet die eerste dit worden: '' Dan regelt MySQL die autonummering voor hem.

Dat deed ik dus eerst ook altijd, maar sinds ik MySQL 5 heb geinstalleerd werkte dat niet meer, ging hij loeien over dubbele kolomnamen als hij de 2e wou inserten.
Maar zal wel aan mij hebben gelegen.

Edit:
Gooide jij net dat topic 'probleempje' op slot?
Ik deed net dit:
zoek op: VALUES (1
vervang door: VALUES (''

maar ik kreeg een error:

MySQL retourneerde:

#1062 - Duplicate entry '127' for key 1

MySQL retourneerde:

#1064 - You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'WHERE CONCAT_WS( "-", '', 1, 'Hi 25', 'Hi', 'Gratis', '25', '24', '24', ' at line 3

maar ik kan nergens 127 vinden
weet iemand hoe dit komt? en hoe ik het toch kan oplossen?
En hoe ziet de volledige query er uit?
wat bedoel je daarmee?

dit??
MySQL retourneerde:

#1064 - You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'WHERE CONCAT_WS( "-", '', 1, 'Hi 25', 'Hi', 'Gratis', '25', '24', '24', ' at line 3
Dat is de foutmelding met een halve query. Het gaat om de hele query, waarschijnlijk gaat er in het stuk voor de WHERE iets fout. Maar zolang we niet weten wat daar staat, valt er ook weinig zinnigs over te melden.
volgens mij heb ik de fout gevonden
ik had eerst tinyurl en nu heb ik bigint

maar als ik de database nu wil uploaden dan duurt dat heel lang, maar na een tijdje kan de pagina niet worden weergegevenen
weet iemand wat ik hieraan kan doen ?
opsplitsen of ander type database gebruiken
en hoe kan ik hem opsplitsen ?
Niet in een keer alles uploaden, maar elke keer 1000 ofzo

Reageren