Ik hoor hier dat de algemene stemming richting het gebruik van enkele quotes gaat, maar wat ik me nu afvraag is hoe jullie dan er voor zorgen dat de output in de HTML source enigzins leesbaar blijft. Dus newlines(\n) en tabs(\r geloof ik). Want deze werken niet als je enkele quotes gebruikt
Als je nou een hele grote class/functie/site heb geschreven en na een jaar heb je jezelf een andere 'standaard' aangeleerd. Dan weet jij niet meer hoe je dingen moet opzoeken...
Ik gebruik zelf veel tabs en enters. Dus veel inspringen.
Ik weet dat ik mijn variabelen slecht benoem en te weinig commentaar geef. Maar ik vind wel dat je enigzins een standaard moet aanhouden...
Arjan Kapteijn schreef op 12.03.2006 13:23
Niet, sourcecode zou mij een worst wezen. :+
Ga dan maar eens debuggen in spagetti-code, dan piep je wel anders.

Verder is nette code ook nog eens beter te verkopen, het geeft aan dat men ook nette php-code kan verwachten. De prijzen liggen vervolgens ook nog eens beter... Wat wil je nog meer?
Waarom zou je in een productie systeem enters en tabs tussen je HTML/CSS doen, is toch nergens voor nodig.

Uiteraard moeten er wel enters en tabs in je HTML/CSS zitten alleen zitten die dan in de template bestanden.
Frank schreef op 12.03.2006 14:24
[quote=Arjan Kapteijn schreef op 12.03.2006 13:23]Niet, sourcecode zou mij een worst wezen. :+
Ga dan maar eens debuggen in spagetti-code, dan piep je wel anders.

Verder is nette code ook nog eens beter te verkopen, het geeft aan dat men ook nette php-code kan verwachten. De prijzen liggen vervolgens ook nog eens beter... Wat wil je nog meer?[/quote]

Je denkt fout... debuggen die je in de code, je verkoopt je code.

Niet de code die uiteindelijk uit je browser komt rollen.
Jan Koehoorn schreef op 12.03.2006 13:22
echo '<p>voorbeeldalinea</p>' . CRLF;
Yuck! Het is nu net of ik naar een stuk VBScript zit te kijken ;-)
Ik vind het altijd wel prettig als mijn broncode leesbaar is, in de eerste plaats voor mezelf (debuggen enz.) en in de tweede plaats voor degene die er iets van wil leren...
Arjan Kapteijn schreef op 12.03.2006 14:32
Je denkt fout... debuggen doe je in de code, je verkoopt je code.

Je ontkomt er niet altijd aan om ook de output van je script te debuggen of te controleren op correctheid (bijvoorbeeld als je browser iets anders laat zien dan jij had bedacht). Het is dan wel handig om ook leesbare output te hebben...
Je denkt fout... debuggen die je in de code, je verkoopt je code.

De fout wordt zichtbaar in de browser, daar begint het debuggen dus. Het kan een fout in je php-code zijn, maar net zo goed in de html-template die je gebruikt. De html moet dus in alle gevallen voor mij (en anderen) goed leesbaar zijn.

En wanneer ik een systeem verkoop, dan schept het bij de koper vertrouwen dat de html-code er netjes uitziet. De php-code krijgt men toch niet te zien.

De html stuur je naar de browser, dat is dus voor iedereen zichtbaar en daar kan men jouw werk dus op beoordelen. Het is een bepaalde kwaliteit dat je daarmee levert.

Reageren